گروه بنگاه‌ها: مهندس محمدرضا پیشرو، مدیرعامل بانک صادرات ایران، در آستانه شصت و دومین سالگرد تاسیس بانک صادرات، به نمایندگی از هیات‌مدیره و کارکنان، پیامی را خطاب به سهامداران و مشتریان این بانک صادر کرد. بانک صادرات ایران در ۱۶ شهریورماه سال ۱۳۳۱ با سرمایه ۲ میلیون تومان تاسیس شد. در پیام یاد شده آمده است: در شصت و دومین سالگرد تاسیس بانک صادرات ایران، فرصت را مغتنم شمرده، مراتب قدردانی و سپاس خود را نسبت به مشتریان و سهامداران بانک ابراز می‌دارم.

ارائه خدمات بانکی توسط بانک صادرات ایران از سال ١٣٣١ آغاز شد. پس از آن بانک جهت کسب موفقیت و جلب رضایت مشتریان بی‌وقفه تلاش کرده است و در حال حاضر در مقایسه با بانک‌های ایرانی، وسیع‌ترین شبکه شعب را در داخل و خارج از کشور دارا است. به‌گفته مهندس پیشرو، هم‌اکنون بانک صادرات ایران مالکیت ٢ بانک مستقل در خارج از کشور شامل بانک صادرات plc لندن و بانک صادرات تاشکند و همچنین سه بانک مشترک شامل فیوچر بانک بحرین، آرین بانک افغانستان و Honor bank بلاروس را در اختیار دارد و علاوه‌بر این شعب بانکی متعلق به این بانک در خاورمیانه، اروپا و آسیا بالغ‌بر ٢٢ واحد می‌باشد. در ادامه این پیام خاطر‌نشان شده است:

بانک صادرات ایران با توجه به گستردگی و سابقه‌ای که دارد از مشتریان زیادی برخوردار است و به‌منظور تسریع در فرآیند ارائه خدمات و دسترسی آنها به خدمات نوین بانکی، کلیه شعب به سیستم online سپهر (سیستم پردازش هوشمند رایانه‌ای) مجهز شده‌اند و این بانک، بیش از ٥٣ میلیون حساب online برای مشتریان خود افتتاح و ٤٤ میلیون انواع کارت الکترونیکی و اعتباری برای مشتریانش صادر کرده و با در اختیار داشتن ٤٤٣٠ دستگاه خودپرداز ثابت و سیار در اقصی نقاط کشور و ٤٣٠ هزار دستگاه پایانه فروشگاهی (pos) سهم بسزایی در ارتقای کمی و کیفی خدمات نوین بانکی داشته و گام‌های موثری در تحقق اهداف دولت الکترونیک برداشته است. مشتریان این بانک با استقبال زیاد از جدیدترین خدمات این بانک؛ شامل بانکداری اینترنتی و همراه بانک استفاده می‌کنند و ارتقای کمی و کیفی خدمات نوین در این بانک هدفی است که کلیه مدیران و کارکنان به آن الزام دارند. مهندس پیشرو در ادامه می‌افزاید: بانک صادرات ایران پس از خصوصی شدن، تغییرات اساسی در جهت چابک‌تر شدن و سودآوری بیشتر به وجود آورد که از آن جمله می‌توان به ادغام شعب کم بازده، تغییر و تحول در ساختار بانک به‌منظور کارآیی بیشتر، مهندسی مجدد فرآیندها، مدیریت ریسک و رتبه‌بندی اعتباری مشتریان، افزایش بازدهی منابع انسانی، گسترش شعب جدید و واحدهای تابعه در نقاط مختلف دنیا و تنوع بخشیدن به محصولات و خدمات اشاره کرد. مدیرعامل بانک صادرات در پایان این پیام ضمن تشکر از تمامی کسانی که به این بانک بعد از گذشت ۶۲ سال ایمان و باور دارند، به سهامداران اطمینان داده است با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌هایی که بانک صادرات به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی شده دارا است، این بانک خواهد توانست چالش‌ها را از پیش‌رو بردارد و فرصت‌ها و افق‌های جدیدی جهت توسعه و گسترش فعالیت‌های خود در آینده ترسیم کند.