گروه بازار پول: بانک مرکزی متن آیین‌نامه مدت و طرز نگهداری اوراق بازرگانی، اسناد و دفاتر بانک‌ها را با اعمال اصلاحاتی، در قالب یک بخشنامه‌ به شبکه بانکی ابلاغ کرد. این اصلاحیه، مواردی را به ردیف‌های پنج گانه ماده یک آیین‌نامه پیشین اضافه کرده است. ماده یک دستور‌العمل قبلی، اسناد موضوع این آیین‌نامه را مشتمل بر پنج سطح تعریف کرده بود. به گزارش سایت رسمی، مدیریت کل مقررات،‌ مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی اعلام کرد: احتراما به استحضار می‌رساند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با استناد به اختیارات موضوع تبصره ذیل ماده یک «آیین‌نامه مدت و طرز نگهداری اوراق بازرگانی، اسناد و دفاتر بانک‌ها» موضوع بخشنامه شماره ۸۹/۸۰۲۲۳ مورخ ۱۵ تیرماه ۱۳۸۹ و اصلاحیه‌های پس از آن و بنا به پیشنهاد برخی بانک‌ها مقرر کرد موارد ذیل به آیین‌نامه الحاق شود:

عبارت «پ- دفاتر تسلیم دسته چک به مشتریان» به انتهای ردیف ۲ ذیل ماده یک با عنوان اسناد سطح دوم؛

عبارت «ز- دفتر خزانه» و «ژ- ترازنامه اسفندماه هر سال شعب به انضمام گزارش‌های ویژه حسابرس مستقل شعب» به انتهای ردیف ۳ ذیل ماده یک با عنوان اسناد سطح سوم؛

عبارات «ث- دفاتر (و یا رسید) تحویل کارت‌های الکترونیک بانک به مشتریان» و «ج- پرونده‌های ملاحظات بازرسی شعب بانک با ضمائم مربوطه» به انتهای ردیف ۴ ذیل ماده یک با عنوان اسناد سطح چهارم؛

عبارت «ت- صورت موجودی‌های روزانه صندوق شعب (سیتواسیون) و «ث- لیست‌های عملیات به روزرسانی پایان کار روزانه شعب» و «چ- نوار (ژورنال) دستگاه خودپرداز و نوار رول ماشین‌های تحویلداری» به انتهای ردیف ۵ ذیل ماده یک با عنوان اسناد سطح پنجم.

این بخشنامه در پایان از مدیران شبکه بانکی خواسته است «ضمن ایفاد یک نسخه از ویرایش نهایی آیین‌نامه مزبور»، مراتب به قید تسریع به کلیه واحدها ابلاغ شده و بر اجرای آن نظارت شود.