گروه بنگاه‌ها: سرمایه بانک شهر که طی ۲۰ روزکاری به ۲ برابر افزایش یافته بود تا پایان امسال به ۱۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. مدیرعامل بانک شهرضمن بیان مطلب فوق افزود: افزایش سرمایه دو برابری دیگر بانک شهر تنها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های این بانک صورت می‌گیرد که برای سهامداران شرایط خوبی است.

محمدحسین پور‌زرندی روز گذشته در حاشیه حضورش در مرکز سامانه نظارت و ارتباطات مردمی بانک شهر با تاکید بر رویکرد بانک شهر به مقوله مشتری‌مداری گفت: بانک شهر آماده شنیدن پیشنهادها، انتقادها و ایده‌های نو مردمی است که خود سهامداران اصلی بانک شهر هستند.

وی با بیان اینکه غیر از معاونان بانک شهر که هر هفته در مرکز یادشده حاضر می‌شوند، خود او نیز هر ماه یک‌بار به‌‌طور مستقیم پاسخگوی ‌نظرات مشتریان بانک شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سامانه نظارت و ارتباطات مردمی بانک شهر ۲۴ ساعته فعال است، بیان کرد: اگر چنین سیستمی در شبکه بانکی کشور شکل گیرد هرگز مشکلاتی نظیر اختلاس‌‌ ۳ هزار میلیاردی اخیر، رخ نمی‌دهد چون مردم مدیران را با مشکلات موجود آشنا می‌کنند.

مدیرعامل بانک‌شهر با اشاره به همکاری این بانک برای خرید ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری، از ورود آنها به ناوگان تا قبل از مهرماه‌ خبر داد و گفت: همچنین در بافت‌های فرسوده ۸ هزار میلیارد تومان پروژه شهری با همکاری این بانک در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه میزان مطالبات معوق این بانک کمتر از ۴ درصد است، ادامه داد: ‌در مبحث رشد منابع نسبت به ابتدای سال با رعایت مقررات بانک‌مرکزی ۲۰ درصد رشد داشته‌ایم و حتی سود سپرده‌ها را طبق مقررات بانک‌مرکزی کاهش داده‌ایم.

پورزرندی اظهار کرد: در بانک شهر ۷۰ درصد منابع صرف توسعه شهرها می‌شود، به‌عنوان مثال در حال حاضر نمایندگان این بانک با نمایندگان شهرداری‌های شهرهای کلان،‌ در ارتباط با خرید اتوبوس‌های شهری و ماشین‌های هیبریدی، برای بررسی در کشور چین به سر می‌برند.