گروه بازار پول: نظرات کارشناسان مورد مشاوره کیتکو در نظرسنجی این هفته نشان‌دهنده تشدید اختلافات درباره روند کوتاه‌مدت طلا است. همه درباره اثرات مخالف بحران‌های سیاسی و احیای اقتصاد آمریکا هم نظرند، اما میزان تاثیر عوامل مختلف همچنان مورد اختلاف است. در نظرسنجی این هفته کیتکو، 24 کارشناس درباره روند کوتاه‌مدت طلا اظهارنظر کرده‌اند. از میان آنها 12 نفر کاهش قیمت‌ها و هشت نفر افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. چهار نفر نیز از مشخص نبودن یا خنثی بودن روند طلا گفته‌اند. هفته گذشته برآیند نظر کارشناسان مورد مشاوره کیتکو کاهش قیمت‌ها بود، پیش‌بینی که با افت 14 دلاری اونس طلا در هفته کاری گذشته تحقق پیدا کرد.
حالا فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در موسسه RJO Futures می‌گوید: «قیمت‌های طلا این هفته نیز باید به‌رغم افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک و نگرانی‌ها درباره بدهی آرژانتین، با کاهش روبه‌رو شود. مهم‌ترین باد مخالفی که در برابر این رویدادها می‌وزد داده‌هایی درباره احیای اقتصاد آمریکا، آمار خوب از بخش مسکن و بازار کار این کشور است.» ریچارد بیکر، نویسنده و دبیر Eureka Miner's Market Report نیز می‌گوید: «رای من به کاهش قیمت‌ها است. طلا در پی انتشار شمار حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی ایالات‌متحده که آمار خوبی بود، به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.»
اما شان لوسک، مدیر بخش سرمایه‌گذاری Walsh Trading اشاره می‌کند که طلا چند هفته را به طور متوالی زیر میانگین 200 روزه سپری نمی‌کند. او به پتانسیل خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن اشاره می‌کند. او همچنین به این نکته اشاره می‌کند که تقاضای فیزیکی همیشه از ابتدای ماه آگوست و در آستانه تعطیلات پاییزی در کشورهای آسیایی افزایش پیدا می‌کند. کن موریسون، دبیر خبرنامه اینترنتی Morrison on the Markets نیز پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها نسبت به کف قیمتی هفته گذشته با جهش روبه‌رو شوند. او می‌گوید: «طلا با تقویت دلار به سطح قیمتی 1280 دلار رسید، اما با کاهش قیمت‌ها احتمال افزایش قیمت‌ها و بازگشت به محدوده 1310 تا 1320 دلار در این هفته وجود دارد. نگرانی من درباره خروج سرمایه در درازمدت به دلیل اعتقاد به کاهش قیمت‌ها است. بازی خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن ممکن است به پایان خود رسیده باشد و کاهش قیمت‌ها در درازمدت محتمل است.» دیگر کارشناسان با توجه به ادامه بحث بر سر نرخ‌های سود آمریکا خنثی بودن روند طلا را محتمل می‌دانند. فرنک لش، دلال و تحلیلگر طلای آتی در FuturePath Trading می‌گوید: «طلا به ماندن در حبس بازه‌ای ادامه می‌دهد. طلا تحت حمایت تنش‌های ژئوپلیتیک و تجاری است که به خاطر نگرانی از اتفاقات آینده طلا نگه می‌دارند. ولی تقاضای سرمایه‌گذاری در حال از بین رفتن است؛ زیرا فعالان بازار فکر نمی‌کنند که طلا شانسی برای ارتقای قیمتی قابل توجه داشته باشد. بحث بر سر نرخ‌های سود هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بازار طلا است و این می‌تواند خرید و فروش طلا را متعادل نگه دارد.» این هفته، از وزن اخبار اقتصادی نسبت به هفته گذشته کم می‌شود و احتمال توجه بیشتر به اخبار سیاسی وجود دارد، اما فشار درازمدت اقتصاد آمریکا بر بازار طلا احتمالا ادامه خواهد داشت.