شرکت لیزینگ ایران از 400 ریال سود خالص، 350 ریال را تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت لیزینگ ایران باحضور ۸۷درصد از صاحبان سهام برگزار شد. در این مجمع صورت‌های مالی و ترازنامه شرکت مورد تصویب قرار گرفت و میزان ۳۵۰ ریال از ۴۰۰ ریال سود محقق شده به ازای هر سهم تقسیم شد. در مجموع ۲۱۰ میلیارد ریال سود بین سهامداران تقسیم شد. پیش‌بینی میزان تقسیم سود این شرکت در سال گذشته ۳۰۰ ریال بود و مجمع با عنایت به عملکرد مثبت شرکت و حمایت از سهامداران محترم خود تقسیم ۳۵۰ ریال سود را مورد تصویب قرار داد.

ریاست مجمع برعهده جناب آقای سیامک دولتی قرار گرفت و آقایان دکتر سلطان‌زاده، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران و احمد بهرامی نماینده بانک تجارت بعنوان ناظرین و آقای حمید شیروانی مدیرعامل شرکت به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

مؤسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ممیز بعنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و موسسه مدیران مستقل بعنوان حسابرس علی‌البدل شرکت انتخاب شدند.

همچنین روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شدند.

مدیرعامل شرکت لیزینگ ایران با بیان اینکه بانک تجارت به عنوان یک سیستم معتبر بانکی، طی ۴ دهه فعالیت این شرکت ضمن تامین‌کننده عمده منابع اعتباری شرکت لیزینگ ایران، با حضور مثبت و ارزنده خود در جمع مدیران، هدایت و راهبری این شرکت را قوت بخشیده، گفت: وجود این ارتباط ناگسستنی در سال مالی گذشته نیز عملکرد مالی و اعتباری شرکت بیش از گذشته تقویت شده و زمینه گسترش فعالیت‌های اجرایی این مجموعه اقتصادی به نحو مطلوب فراهم گردیده است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که در صورت حمایت جدی و بسترسازی مناسب، شرکت‌های لیزینگ می‌توانند نقش مهــم و اساسی را در اقتصاد ملی در بخش ساختمان اعم از مسکونی و اداری- تجاری و خودرو- ماشین‌آلات و تجهیزات ایفا کند و اعتقاد و یقین داریم که حمایت از این صنعت باعث ایجاد اشتغال، افزایش تولید، تعدیل قیمت‌ها، کاهش تورم و نتیجه اینها افزایش رفاه اجتماعی را در پی خواهد داشت.

برنامه‌های آتی شرکت

شرکت لیزینگ ایران به عنوان اولین موسسه لیزینگ ثبت شده در کشور، معرف صنعت نوینی به همین نام بوده و طی ۳۹ سال فعالیت خود، همواره متعهد ایفای نقش خلاق خود در بررسی بهینه بازار مالی و اعتباری، شناسایی انتظارات جامعه اقتصادی و وضعیت پروژه‌های صنعتی و تولیدی و همچنین در راستای ارتقای مهارت در این صنعت و بهبود بخشیدن به چرخه‌های بهره‌وری از هیچ کوششی دریغ نکرده است، اگرچه راه طولانی و دشواری تا رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در این صنعت نو پا در پیش می‌باشد. در متابعت از فرمایشات مقام معظم رهبری طی دو ساله اخیر که تاکید بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تقویت تولید ملی و گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی داشته‌‌اند، حمایت از کارآفرینان حقیقی. مقابله با روحیه واسطه‌گری مالی، بیشتر از گذشته در دستور کار اجرایی این شرکت قرار گرفت به نحوی که بخش اعظم تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان و یا بازسازی ناوگان حمل و نقل تخصیص داده شده است. در نگاهی گذرا به فضای رو به رشد صنعت لیزینگ ایران و با توجه به تاکیدات دوساله اخیر مقام معظم رهبری در خصوص حمایت جدی از تولیدات و سرمایه‌گذاری‌های داخلی، و رفتار و نگاه تخصصی مدیران دولت تدبیر و امید در سمت و سوی اصلاح و تجدیدنظر جدی در نظریه‌های اقتصادی قبل از خرداد ماه ۱۳۹۲، این شرکت نیز امیدوار است که دیگر شاهد رونق سوداگری اقتصادی به جای رشد تولیدات داخلی نباشد.

با توجه به نگرش و توجه ویژه‌ای که مسوولین فعلی نظام اقتصادی کشور به توسعه صنایع مختلف و همدوشی با جهان صنعتی برون مرزی دارند، مدیریت و مسوولان این شرکت نیز امیدوارند با برنامه‌ریزی آینده‌ای در شان و منزلت این مجموعه اقتصادی، موجبات پایبندی روزافزون به حفظ، توسعه و پایداری از سرمایه سهامداران بیش از گذشته در سرلوحه فعالیت‌های جاری واقع گردد و با به کارگیری از کارآمدترین نیروهای انسانی و کسب نظرات ارزنده سهامداران عمده و دیگر کارشناسان و متخصصین اقتصادی، حقوقی و مالی برخی ابهامات حاکم بر صورت‌های مالی سال ۱۳۹۲ نیز مرتفع و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر و گسترش فعالیت در سال مالی پیش رو و سال‌های آتی نیز باشیم.

رئوس برنامه‌های آتی شرکت معطوف موارد عمده زیر است:

افزایش سرمایه شرکت از ۶۰۰ میلیارد ریال به ۱.۰۰۰ میلیارد ریال

ارتقای سقف اعتبارات دریافتی از سیستم بانکی کشور

انتشار اوراق مشارکت به منظور تامین نقدینگی

اعطای تسهیلات و توزیع مناسب آن به متقاضیان با رعایت صرفه و صلاح شرکت و منافع عمومی جامعه و همچنین حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، صنایع حمل و نقل و دیگر بنگاه‌هایی که گسترش و توسعه فعالیت آنان موجب اشتغالزایی پایدار در سطح کشور می‌باشد

به کارگیری کلیه روش‌های موثر در وصول مطالبات سررسید گذشته از مشتریان

دستیابی به ارقام مصوب بودجه سال ۱۳۹۳ با رعایت اساسنامه مدون و کلیه دستورالعمل‌ها و مقررات ناظر بر شرکت‌های لیزینگ کشور و با حفظ معیارهای مدون شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار

گسترش بهینه‌سازی سیستم‌ها و روش‌های اجرایی شرکت جهت ارتقای علمی و دانش تخصصی نیروهای انسانی به منظور بهره‌وری بیشتر.

شرکت لیزینگ ایران از 400 ریال سود خالص، 350 ریال را تقسیم کرد