«تامین ماسه ریخته‌گری» 280ریال سود داد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین ماسه ریخته‌گری در روز دوشنبه مورخ ۲۳/۰۴/۱۳۹۳ با حضور اکثریت سهامداران به ریاست آقای صمدی ونظارت آقایان بختیاری و احمدی‌نژاد و دبیری آقای ستاری برگزار شد. در این مجمع پس از ارائه گزارش هیات مدیره وارائه گزارش بازرس قانونی، صورت‌های مالی به تصویب کلیه سهامداران رسید. همچنین مبلغ ۲۸۰ ریال به عنوان سود خالص قابل تقسیم هرسهم درنظرگرفته شد. درپایان روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت و موسسه حسابرسی بهبود ارقام به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه ژرف بین نیکو روش به عنوان بازرس قانونی علی‌البدل شرکت انتخاب شدند. جایگاه شرکت در صنعت ماسه ریخته‏گری

این شرکت اولین تولیدکننده ماسه ریخته‏گری در کشور هم از نظر قدمت و هم از نظر مقدار تولید و فروش ماسه‏ ریخته‏گری می‏باشد و هم از نظر دارا بودن معادن از نظر کیفیت، بهترین معادن تولید ماسه ریخته‏گری را به‌دلیل گرد گوشه بودن ماسه در اختیار دارد. و در حدود ۳۰ درصد بازار مصرف را در اختیار دارد.

عملکرد شرکت طی سال مالی مورد گزارش

شرکت، ابتدا سود هر سهم سال مالی مورد گزارش را ۵۲۰ ریال پیش‏بینی نمود که با بررسی عملکرد واقعی ۶ ماهه، پیش‏بینی سود هر سهم را ۱۶ درصد افزایش و در مهر ماه سال ۹۲ سود هر سهم را ۶۰۳ ریال پیش‏بینی و به سازمان بورس اعلام نمود.

از اهداف شرکت در سال مالی مورد گزارش تولید ماسه با کیفیت مطلوب و رسیدن به سود هر سهم ۶۰۳ ریال بود که با توجه به صورت سود و زیان، سود هر سهم ۶۵۲ ریال تحقق یافته است. در ضمن سایر دستاوردهای سال مالی مورد گزارش به شرح ذیل است.

۱- طی سال مالی مورد گزارش چهار دستگاه توزین نوار نقاله به همراه نرم‏افزار تحت شبکه نمایشگر دیجیتال جهت توزین مواد اولیه ورودی به سیستم خط تولید خریداری و نصب و راه‏اندازی و مورد بهره‏برداری قرار گرفت.

۲- طی سال مالی مورد گزارش طرح اکتشاف تفصیلی فاز یک معدن سیلیس سرنزا جهت تعیین مناطق پتانسیل‏دار ذخیره معدنی سیلیس انجام گردید.

۳- طی سال مالی مورد گزارش نسبت به انعقاد قرارداد نقشه‏برداری از زمین‌های شرکت و تهیه نقشه توپوگرافی به صورت بلوکی و جانمایی نقشه تهیه شده از محدود مورد مالکیت این شرکت در طرح جامع و طرح تفصیلی شهری و طرح تفکیک مورد تایید شهرداری فیروزکوه و اداره ثبت اسناد و املاک جهت تغییر کاربری زمین‏ها منعقده گردید که در حال اجراء می‏باشد.

۴- طی سال مالی مورد گزارش عملیات حفاری و آتشبازی در معادن شرکت جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز انجام گردید.

۵- طی سال مالی مورد گزارش سیستم اتوماسیون تحت شبکه جهت ثبت سفارش فروش، آزمایشگاه، باربری و توزین خریداری، نصب و مورد بهره‏برداری قرار گرفت.

۶- طی سال مالی مورد گزارش سیستم اتوماسیون تحت شبکه جهت توزین بار معدنی با بانک اطلاعاتی SQL خریداری، نصب و مورد بهره‏برداری قرار گرفت.

۷- طی سال مالی مورد گزارش جهت خردایش بهتر ماسه نسبت به تعمیر اساسی دستگاه رادمیل شماره ۲ اقدام و سپس در مدار خط تولید قرار گرفت.

۸- طی سال مالی مورد گزارش به‌دلیل فرسودگی دستگاه خشک کن شماره ۲ نسبت به انتقال یک دستگاه خشک کن که مورد استفاده قرار نمی‏گرفت و تعویض با خشک کن فرسوده اقدام گردید.

۹- طی سال مالی مورد گزارش جهت بهبود و افزایش راندمان تولید واحد خردایش در زمستان، سیستم انتقال ماسه از واحد خردایش به شست‌وشو که قبلا از طریق نوار نقاله انتقال می‏یافت به روش انتقال از طریق لوله و پمپ به همراه آب تغییر یافت.

اطلاعات طرح‌های توسعه شرکت

- پروژه انتقال کارخانه به نزدیکی معادن:

با توجه به اینکه کارخانه شرکت در محدوده شهر فیروزکوه قرار گرفته است اداره حفاظت محیط‏زیست فیروزکوه اعلام کرده است که به‌دلیل آلودگی محیط‏زیست کارخانه این شرکت باید به محل دیگری منتقل گردد که در این خصوص ۲۰ هکتار زمین در نزدیکی معادن این شرکت از طرف اداره کل منابع طبیعی استان تهران به این شرکت اختصاص و تحویل موقت شده است.

برنامه‏های آینده شرکت و گسترش بازارهای فروش

- شرکت درصدد است برای تامین مالی پروژه و سرمایه در گردش تسهیلات مالی از بانک‌ها دریافت نماید.

- انتقال کارخانه به نزدیکی معادن که در صفحه ۲۵ توضیح داده شد.

- تحقق بودجه سالانه و سود پیش‏بینی شده

- اجرا سیستم توسعه و بهینه‌سازی منابع انسانی و توجه اساسی به نیروی انسانی که سرمایه اصلی شرکت می‏باشد از نظر جذب متخصص، نگهداری، ارتقا و ایجاد انگیزش در نیروها.

- استفاده از سیستم‏های پیشرفته در فضای کسب‌و‌کار جدید (مدیریت کیفیت)

- آماده‌سازی شرکت برای تخصصی کردن فعالیت و افزایش توان رقابتی (کاهش و رهبری قیمت تمام شده و بهترین شیوه هزینه کردن)

- تغییرات اساسی در روش تولید و بازنگری روش‌های تولید با رویکرد کاهش قیمت تمام شده و مدیریت زنجیره تامین.

- کسب بازارهای جدید و افزایش سهم تولیدات در بازار

- فروش محصولات باطله و کلوخه و همکاری با کارخانه‌های سیمان در تهیه مواد اولیه آنها

«تامین ماسه ریخته‌گری» 280ریال سود داد