گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت لیزینگ امید گفت: امیدواریم این شرکت تا پایان خردادماه جاری وارد فرابورس شود. عبدالله رحیم لویبنیس در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان باشگاه مشتریان شرکت لیزینگ امید با بیان اینکه سرمایه ثبت شده این شرکت سه‌میلیارد تومان است، افزود: شرکت در سال جاری برنامه افزایش سرمایه را نیز دارد. وی تصریح کرد: در سال گذشته حجم فعالیت ۳۲شرکت لیزینگ عضو کانون لیزینگ ایران که دارای سهم ۹۰ درصدی در بازار هستند، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رحیم لویبنیس با تاکید براینکه بانک مرکزی، بانک‌ها را از ارائه تسهیلات به شرکت‌های زیرمجموعه‌شان منع کرده است گفت: این در حالی است که در دنیا لیزینگ به‌عنوان دومین ابزار تامین مالی است.

وی اظهار کرد: ممنوعیت ورود شرکت‌های لیزینگ با بخش مسکن، تصمیم غلطی بود و در آن زمان دولت برای کاستن از فشار بر بخش مسکن، این ممنوعیت را وضع کرد در حالی که سهم لیزینگ در این بخش آنقدر نبود.

مدیرعامل شرکت لیزینگ امید با تاکید بر اینکه معوقات بخش مسکن مهر ۴۳ هزار میلیارد تومان یعنی نیمی از معوقات را شامل می‌شود، افزود: در طرح پیشنهادی لیزینگ مسکن، صنعت لیزینگ به‌عنوان کارگزار دولت در این بخش وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: وصولی اقساط برای افراد نیز به‌اندازه درآمد هر شخص خواهد بود.