گروه بنگاه‌ها- دکتر محمد طالبی مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره بانک کشاورزی از مجتمع کشت و صنعت آوین دشت و مرکز آموزش و مجتمع شیر و گوشت رادین در استان قزوین بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان قزوین، دکتر طالبی در بازدید از این طرح‌ها، وجود استان قزوین را برکت و نعمت بزرگی برای کشور دانست و این استان را تبلور کار معرفی کرد.
رئیس هیات‌مدیره بانک کشاورزی، در ادامه بر لزوم اجرای الگوهای مدیریتی نوین در واحد‌های بزرگ و پیشرفته که از تسهیلات این بانک استفاده می‌کنند تاکید کرد و مجهز شدن این واحد‌ها را برای ادامه فعالیت ضروری دانست.
وی با اشاره به ظرفیت موجود دامداری کشور و خصوصا استان قزوین، از برنامه آموزشی مدیریت مجتمع کشت و صنعت آوین دشت و مرکز آموزش و مجتمع شیر و گوشت رادین درباره آموزش عملی نیروهای جوان تحصیلکرده در حوزه دامداری با هدف ارتقای تجربیات آنان در حین کار تشکر و قدردانی کرد.
مدیرعامل بانک کشاورزی اعتبار تخصیصی صندوق توسعه ملی را فرصت بسیار خوبی برای ارتقای بخش کشاورزی توصیف و عنوان کرد تلاش‌های زیادی برای آمدن این اعتبار در بودجه صورت گرفت و بانک کشاورزی حداکثر تلاش خود را برای جذب اعتبار اختصاصی صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی به عمل آورد.
در ادامه منوچهر رافعی دهکردی مدیر ستادی بانک در استان قزوین طی سخنانی به ارائه گزارشی درباره طرح مجتمع کشت و صنعت آوین دشت و مرکز آموزش و مجتمع شیر و گوشت رادین به مدیریت محمد علی دقیقی پرداخت و عملکرد مدیریت شعب بانک در استان قزوین در حوزه‌های پرداخت تسهیلات، وصول مطالبات، تجهیز منابع و ریسک اعتباری طی سال ۹۲ را تشریح کرد.
بر اساس این گزارش مجتمع کشت و صنعت آوین دشت در مساحتی بالغ‌بر ۳۵ هکتار و با ۱۵۰۰ راس گاو شیری مولد با حمایت بانک کشاورزی احداث و در حال حاضر روزانه بالغ‌‌بر ۶۷ تن شیر تولید می‌کند. همچنین مرکز آموزش و مجتمع شیر و گوشت رادین با ظرفیت اسمی سه هزار راس گاو شیری به‌صورت مدرن در مساحتی بالغ‌بر ۵۰ هکتار با حمایت بانک کشاورزی در حال احداث است.