گروه بنگاه‌ها- مهندس پیشرو مدیر عامل بانک صادرات ایران در جلسه‌ای با حضور مدیران عالی و میانی سیاست، برنامه و اولویت‌های بانک در سال 93 را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران مهندس پیشرو با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: در این عرصه ماموریت و رسالت ما سنگین‌تر است. به‌ویژه در بخش اقتصاد که سنخیت کاری ما با آن مرتبط است و ما در بانک برای این شعار مهم و محوری بهتر می‌توانیم ایفای نقش کنیم. ان‌شاءالله امسال بتوانیم در این عرصه دین خود را ادا کنیم و کارنامه خوبی را در پایان سال رقم بزنیم و در بخش فرهنگ نیز در انجام رسالت‌های اجتماعی همانند ساخت ۱۰ مدرسه با همکاری کارکنان شبکه سعی در انجام این‌گونه رسالت‌ها داریم. وی در رابطه با دستاوردهای سال گذشته گفت: در سال ۱۳۹۲ با همت همه همکاران در بخش‌های مختلف توفیقاتی را رقم زده‌ایم که از آن جمله تحقق EPS مورد تعهد بانک به بورس و همچنین تحقق افزایش سرمایه بودکه با ۶/۲ برابر شدن آن توانستیم EPS مورد نظر را حتی کمی فراتر از حد انتظار محقق کنیم. در بخش منابع نیز رشد مطلوبی را شاهد بودیم.
وی افزود: آمار نشان می‌دهد که رقم قدر مطلق مطالبات غیرجاری به‌رغم رشد مصارف و تسهیلات، ۶ درصد کاهش داشته و نسبت ریسک مطالبات به تسهیلات کاهشی بوده و این توفیق نشان‌دهنده تلاش همکاران بانک در بخش‌های ریالی و ارزی است.
مهندس پیشرو تصریح کرد: یکی دیگر از موفقیت‌های بانک رفع وضعیت باز ارزی و بدهکاری حساب به بانک مرکزی است که از معضلات و فرازهای اصلی بازرسی و حسابرسی قانونی بانک در سال گذشته بود. این معضل خوشبختانه با تلاش همکاران در واحدهای مختلف رفع شد.
وی در ارتباط با برنامه‌های سال ۹۳ اظهار کرد: دو موضوع مدیریت نقدینگی و خلق یا کسب درآمد باید مورد توجه قرار بگیرد. این دو مقوله، دو موضوع اصلی و کلیدی است که همه موضوعات دیگر، ذیل این دو موضوع حرکت خواهند کرد.
پیشرو تاکیدکرد: رسالت ما در سال ۹۳ به عنوان یک بانک خصوصی حمایت از تولید، اشتغال‌زایی و ایجاد رونق اقتصادی می‌باشدکه از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.
مهندس پیشرو با اشاره به شعارهای اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی گفت: این بانک با نگرش مدیریت جهادی و بهادادن به سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی نسبت به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی اقدام کرده و برنامه‌های سال ۹۳ با در نظر گرفتن شاخص‌های مربوط به آن به اجرا درخواهد آمد.