گروه بنگاه‌ها - بیمه ملت به عضویت فدراسیون بیمه‌گران اتکایی آسیایی و آفریقایی (F.A.I.R) درآمد. به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، با تلاش مدیریت اتکایی و پس از مکاتبات فراوان با این فدراسیون، نام بیمه ملت در لیست اعضای فدراسیون بیمه‌گران اتکایی آسیایی و آفریقایی (فیر) قرار گرفت. براساس این گزارش، عضویت در این فدراسیون برای کلیه شرکت‌های بیمه فعال در عملیات اتکایی کشورهای منطقه امکان‌پذیر بوده و هدف آن همکاری‌های منطقه‌ای برای استفاده از مزایای رقابتی که فیر برای اعضا فراهم می‌آورده است.
شرکت‌های بیمه عضو این فدراسیون از مزایای مختلفی برخوردار هستند که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: امکان شرکت در جلسات فدراسیون بین‌المللی که کلیه شرکت‌های مطرح در کشورهای آفریقایی و آسیایی عضو آن بوده و آشنایی با مسائل روز شرکت‌های بیمه اتکایی؛ امکان عضویت در صندوق‌های اتکایی نظیر صندوق بیمه‌های اتکایی هواپیما، صندوق اتکایی انرژی یا سایر صندوق‌های فدراسیون به‌منظور واگذاری بخشی از ریسک‌های پرتفو بیمه ملت در هر کدام از این رشته‌ها یا قبولی اتکایی از این صندوق‌ها؛ شرکت در سمینارها و کارگاه‌های بین‌المللی در رشته بیمه‌های اتکایی که در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود و شرکت در مسابقات علمی فیر که سالانه در بین اعضا برگزار می‌شود.
فدراسیون بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی کشورهای آسیایی- آفریقایی (F.A.I.R) در سپتامبر سال ۱۹۶۴ میلادی (شهریورماه ۱۳۴۳) تاسیس شد و هدف آن ترغیب شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی کشورهای آسیایی ـ آفریقایی به تبادل اطلاعات، تخصص و توسعه روابط تجاری با یکدیگر است.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با این فدراسیون و مشاهده نام بیمه ملت در لیست اعضا می‌توانند به آدرس http://webqweb.com/Fairweb مراجعه کنند.