رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه شفافیت و پاسخگویی رمز موفقیت در کار بیمه‌گری است، گفت: حرفه‌ای بودن، در پایبندی به اصول و استانداردهای حرفه تجلی می‌کند و همه دست‌اندرکاران صنعت بیمه باید واجد شرایط حرفه‌ای بودن باشند.
به گزارش «ایسنا»، محمدابراهیم امین، در پیام نوروزی خود با بیان اینکه سال ۱۳۹۲ به پایان آمد و زمان ارزیابی و داوری عملکرد گذشته و ترسیم چشم‌انداز آینده فرا رسیده،‌ گفت: در زمانه حضور و فعالیت دولت تدبیر و امید، صنعت بیمه کشور به عنوان یکی از تکیه‌گاه‌های حیات اقتصادی و اجتماعی جامعه ایرانی نیازمند باز‌مهندسی و بازآرایی براساس موازین و معیارهای ‌تجربه شده بیمه‌گری
است. وی خاطرنشان کرد: نقش بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مقام ناظر، برقراری نظم و انضباط و پایش عملکردها براساس موازین، مقررات و قوانین حاکم است. تدارک نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای لازم برای ایفای این مسوولیت خطیر، بسترساز این حرکت و عزم و اراده مدیران و کارکنان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، در سامان درست و عقلانی کار بیمه‌گران است. شفافیت و پاسخگویی رمز موفقیت در کار بیمه‌گری است.
رئیس کل بیمه مرکزی در پیام خود تصریح کرده است: حمایت از بیمه‌گذاران بدون وجود بیمه‌گرانی توانمند، قانون‌مدار و منضبط میسر نیست. سهامداران، مدیران، کارکنان و نمایندگان شرکت‌های بیمه هر یک باید به چارچوب‌های تعیین شده برای آنان پایبند و به تعهدات کتبی و شفاهی خود در مقابل بیمه‌گذاران مسوولانه عمل کنند.
کارگزاران و ارزیابان خسارت در صورت پایبندی به حرفه‌ای‌گری، صداقت و بی‌طرفی، بازو‌های توانمند صنعت بیمه و همیاران امین بیمه‌گر و بیمه‌گذار خواهند بود.