گروه بنگاه‌ها - شرکت سهامی بیمه ایران برای دومین بار از مرکز مطالعات تعالی سازمانی، سازمان مدیریت صنعتی لوح تقدیر سه ستاره در گروه خدمات گرفت. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، این لوح تقدیر در جریان معرفی برترین‌های گروه‌های ساخت و تولید، خدمات و سلامت که در سالن همایش‌های سازمان صدا‌وسیما با حضور مسوولان کشوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد به علی‌اکبر افتخاری عضو هیات‌مدیره بیمه ایران اهدا شد.

کارشناسان تعالی سازمانی در ارزیابی خود از بیمه ایران رهبری، استراتژی، رضایتمندی کارکنان و مشتریان،درآمد و همچنین افزایش کیفیت محصولات و خدمات، تسریع در پرداخت خسارت زیان‌دیدگان و ایجاد امنیت روانی در جامعه هدف را به صورت سراسری بررسی و نتیجه‌گیری کرده‌اند.

خاطرنشان می‌شود که بیمه ایران در سال ۸۸ برای نخستین بار در فرآیند تعالی سازمانی شرکت و گواهی‌نامه تعهد به تعالی سازمانی دریافت و در سال ۸۹ نیز موفق به دریافت لوح دو ستاره شد.

در سال ۹۰ روند رو به رشد بیمه ایران در تعالی سازمانی ادامه و این شرکت لوح تقدیرنامه سه ستاره مرکز مطالعات تعالی سازمانی را به خود اختصاص داد که مجددا این لوح تقدیر در سال ۹۲ به این شرکت تعلق گرفت.

آمارهای جهانی حاکی از آن است که رشد تعالی سازمانی در شرکت‌ها با رضایتمندی تمامی ذی‌نفعان اعم از درون و برون‌سازمانی رابطه مستقیمی داشته و در نهایت رشد فروش و سودآوری را به همراه خواهد داشت.

تعالی سازمانی موسسات در جهان، براساس سه مکتب اروپا، آمریکا و ژاپن ارزیابی می‌شود که شرکت سهامی بیمه ایران مدل EFQM (بنیاد مدیریت کیفیت اروپا) را اقتباس و آن را بومی کرده است.