گروه بنگاه‌ها- مدیر عامل بیمه آسیا از ارائه بیمه بدنه 60 روزه برای عید نوروز خبر داد و گفت: شرایط این بیمه‌نامه در آینده نزدیک برای مسافران نوروزی که می‌خواهند مدت محدودی خودروهای خود را بیمه بدنه کنند، اعلام خواهد شد.
کاردگر با اشاره به ارائه این بیمه‌نامه‌ها از ۱۵ اسفند تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۳ خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ارائه بیمه‌نامه‌های کوتاه مدت تخفیف‌های غیر کارشناسی برخی شرکت‌های بیمه در شخص ثالث است که منجر شده نرخ رشد بیمه شخص ثالث در بیمه آسیا هشت درصد باشد و در تعداد بیمه‌نامه نیز این رشد منفی باشد؛ زیرا شرکت‌های دیگر با تخفیف‌های زیاد این بازار را به سمت خود برده‌اند.
وی در مورد ترکیب پرتفوی بیمه آسیا گفت: بیشتر این ترکیب را بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه و بعد از آن درمان تشکیل می‌دهند به گونه‌ای که در ۱۰ ماه ابتدایی امسال سهم تولید شخص ثالث و سرنشین در ترکیب پرتفو ۵۱ درصد، بدنه ۱۴ درصد و درمان ۳/۱۲ درصد بوده است.
همچنین بیمه آتش سوزی نیز سهم ۲/۵ درصد، باربری ۹/۲، مهندسی ۲/۳، عمر و پس انداز ۵/۵، عمر و حادثه ۸/۱ و مسوولیت ۸/۴ درصد پرتفوی این شرکت را تشکیل می‌دهد.
کاردگر در مورد پیش‌بینی درآمد بیمه آسیا نیز گفت: درحال حاضر برای سال ۹۲ پیش‌بینی سود آسیا ۸۱ ریال تعیین شده است که آن را محقق خواهیم کرد. همچنین برای سال ۹۳ نیز به ازای هر سهم با افزایش قابل توجه درآمد هر سهم را مبلغ ۱۱۴ ریال پیش‌بینی کرده‌ایم.
مدیرعامل بیمه آسیا در خصوص معاملات این سهم در بازار گفت: سهم شناور بیمه آسیا در بورس سه درصد است که بسیار اندک است؛ بر همین اساس از دولت خواسته‌ایم تا بخشی از سهم خود را وارد بورس کند و دیگر سهامداران بزرگ نیز به همین گونه عمل کنند تا حدود ۱۵ درصد سهم شناور آزاد در بورس داشته باشیم.
مدیرعامل بیمه آسیا به برنامه‌ریزی برای بازدید از نمایندگی‌ها در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: هدف ما آن بود که تا پایان سال ۹۲ از نزدیک با تمام مدیران مناطق ۱۲ گانه دیدار داشته باشیم و به صورت ملموس استراتژی و برنامه‌های جدید شرکت بیمه را اعلام کنیم و حرف و ایده‌های آنها را بشنویم که خوشبختانه تا به امروز ۲۴ استان از ۱۰ منطقه کشور بازدید به عمل آمده است. براساس همین دیدارها نیز بخشنامه‌های فنی را اصلاح کردیم.
کاردگر همچنین به تشکیل کارگروه‌هایی برای ارتباط با بدنه فنی و شبکه فروش اشاره کرد و گفت: برای هر رشته بیمه کارگروه خاص خودش را تشکیل دادیم تا مشکلات و معضلات آن رشته را بررسی کنند و براساس آن دستورالعمل تعیین کنیم.
مدیرعامل بیمه آسیا همچنین به شاخص‌های تغییر یافته در مدت حضورش از مهرماه اشاره کرد و گفت: براساس اعلام سایت بیمه مرکزی در ۶ ماه اول سال شاخص رشد صنعت بیمه ۳/۱۲ درصد بوده و نسبت خسارت حدود ۵۱ درصد و رشد صنعت بیمه ۲۶ درصد بوده است که سهم بیمه آسیا در کل پرتفوی ۶ ماهه صنعت بیمه ۲/۹ درصد بوده است؛ اما طبق آمار ۹ ماهه در بیمه مرکزی بیمه آسیا از ۳/۱۲ به ۳/۱۷ درصد رشده رسیده و سهم بیمه آسیا در کیک پرتفو به ۵/۹ درصد رسید و نسبت خسارت نیز ۵۵ درصد شده است که نشان می‌دهد در این مدت توانسته‌ایم درصدهای شرکت بیمه آسیا را افزایش دهیم و امیدواریم سهم بیمه در کیک صنعت بیمه به ۱۰ درصد برسد.
کاردگر خاطرنشان کرد: در این مدت قرارداد کامل شرکت مخابرات که شامل درمان، عمر، حوادث و اتومبیل نیز می‌شود، امضا شده است. همچنین با بانک مهر اقتصاد تفاهم نامه‌ای داشته‌ایم و با مترو تهران نیز قراردادهایی بسته‌ایم که موجب رشد پرتفوی ما شده است. ضمن آنکه رقم پرتفوی مخابرات به بیش از ۴۰ میلیارد تومان می‌رسد.