گروه بنگاه‌ها - محسن قادری مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش، از راه‌اندازی و بهره‌برداری چهار نرم‌افزار ویژه پس از مدت‌ها انتظار برای بهینه‌سازی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این شرکت، خبر داد.
به گفته قادری، با بهره‌برداری از این سیستم‌ها که فاز پایلوت و بهره‌برداری داخلی آن طی شده است، امکان ارائه گزارش‌های جامع و صورت‌حساب‌های دقیق و بروز به مشتریان شرکت شامل هشت بانک بزرگ کشور، فراهم شده و به تسریع در وصول مطالبات کمک خواهد کرد.
بنابر اظهارات مدیرعامل شرکت ایران‌کیش، «بنابر قولی که به سهامداران و همکاران و مشتریان شرکت در خصوص تامین و تهیه زیرساخت‌های قوی داده بودیم، خوشبختانه بخش مهم و عظیمی‌از سیستم‌ها آماده و راه‌اندازی شده است که به ارائه گزارش‌های درخواستی بانک‌های طرف قرارداد و تهیه صورت حساب کارکرد شرکت کمک خواهد کرد.»
وی افزود: «یکی از سیستم‌های مهم، سیستم انبار جامعی است که موجودی انبار را از نظر تعداد موجودی و تخصیص آن به صورت اتوماتیک مورد کنترل و نظارت قرار داده و در مراحل پایانی است.»
معاون سابق اتوماسیون و شبکه شرکت خدمات انفورماتیک در ادامه توضیحات خود به ایجاد و راه‌اندازی دومین سیستم مهم شرکت اشاره کرده و توضیح داد: «در بخش فناوری اطلاعات، به دیتابیس یکپارچه‌ای نیاز داشتیم. پیش از این برای حل مشکل پذیرندگان، امداد مشتریان از ۱۶ پنل مختلف پراکنده و غیرمتمرکز استفاده می‌کرد که بسیار زمانبر بود. پایگاه‌های داده شرکت در گذشته بر پایه SQL و پراکنده در چندین سیستم بود که هم‌اکنون در یک پایگاه داده بر اساس oracle جمع‌آوری و بهینه‌سازی شده است.»
بنابر توضیحات قادری «علاوه‌بر ضوابط شاپرک، برای تامین رضایت پذیرندگان نیز نیاز مبرمی‌به میز امداد مشتریان پویا با سیستم Ticketing داشتیم. در این سیستم همه مراحل تماس پذیرنده تا رفع کامل مشکل ثبت، ضبط، پیگیری و کنترل می‌شود. از جمله مزایای آن کاهش زمان تماس به‌دلیل عدم نیاز به کنترل‌های تکراری مشخصات و مشکل پذیرنده است. با استفاده از سیستم ارائه کد پیگیری به پذیرنده و سپس ارجاع اتوماتیک موضوع به واحدهای مرتبط، علاوه‌بر رعایت استاندارد شاپرک و تامین رضایت مشتری، امکانی برای تحلیل‌های بهتر و دقیق‌تر در آینده خواهیم داشت.»
یکی از مهم‌ترین گزارش‌های مورد نیاز بانک‌های دارای شبکه کارتخوان و شرکت، مشاهده روند درخواست تا نصب پایانه برای پذیرنده است که حسب اعلام مدیرعامل شرکت ایران‌کیش، «سامانه مدیریت پذیرندگان» این شرکت به صورت وب بیس، تمام گردش کار از ابتدای ارائه درخواست تا انتها را پیگیری و کنترل می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این سیستم، ایجاد و ارسال فایل نصب برای شاپرک به صورت اتوماتیک و دریافت و عملیاتی کردن فایل‌های برگشتی از شاپرک است که کمک چشمگیری به کوتاه‌تر و سریع‌تر شدن روند نصب خواهد کرد.
قادری در ادامه توضیحات در خصوص سومین دستاورد مهم شرکت اظهار کرد: «مشکلاتی که باید به بخش نظارت و بازرسی شرکت منعکس شود، به راحتی مدیریت شده و در فاز بعد این سیستم به سیستم اموال و انبار متصل خواهد شد.»
به اعتقاد مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش، استفاده از سامانه هوش تجاری (BI) برای هر موسسه تجاری الزامی ‌است تا بتواند تحلیل درستی از اطلاعات خود داشته باشد. این سامانه با قابلیت تعریف سطوح مختلف دسترسی برای کاربران مختلف آن طراحی شده است تا شرکت بر اساس درکی درست از عملکرد مشتریان خود نسبت به اتخاذ تصمیم‌های آتی اقدام کرده یا تصمیمات سابق خود را مجددا ارزیابی و در صورت نیاز اصلاح کند.
وی تصریح کرد: «این سیستم بر اساس وب طراحی شده و با داشبوردهای مختلف در اختیار مشتریان (بانک‌ها) قرار خواهد گرفت.»