گروه بازار پول- مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه با توجه به افزایش نرخ تورم در مورد تسهیلات کالا و خودرو تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: البته در گام اول باید تجهیز منابع و اصلاح نرخ سود صورت گیرد؛ بنابراین در سال‌جاری که بانک‌ها با مشکل تجهیز منابع روبه رو هستند، خیلی موافق افزایش سقف تسهیلات نیستیم.
سید‌علی‌اصغر میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان اینکه افزایش میزان تسهیلات خرید خودرو از هفت به ۱۰ میلیون تومان از سوی بانک‌ها به بانک مرکزی ارائه شده و دردست بررسی قرارد دارد، خاطرنشان کرد: مشکل فعلی ما، تخصیص منابع است.
وی افزود: اگر تسهیلات خرید خودرو را از هفت به ۱۰ یا پانزده میلیون تومان افزایش دهیم، با توجه به محدودیت منابع تعداد افراد کمتری را می‌توانیم، پوشش دهیم.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به اینکه بخش اقتصادی بانک مرکزی بررسی‌های لازم را در زمینه اصلاح میزان تسهیلات انجام می‌دهد، ابراز امیدواری کرد: در سال آینده با تجهیز منابع میزان تسهیلات افزایش یابد.
میرمحمدصادقی تاکید کرد: در حال حاضر هدف ما پوشش تعداد بیشتری از افراد با توجه به محدودیت منابع است و در چنین شرایطی در سال‌جاری خیلی موافق افزایش سقف تسهیلات نیستیم، مگر اینکه با اصلاح نرخ سود سپرده‌ها در سال آینده بتوانیم تجهیز منابع بیشتری در بانک‌ها
داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نرخ تورم در مورد تسهیلات کالا و خودرو تصمیم‌گیری می‌شود، اما در گام اول باید تجهیز منابع و اصلاح نرخ سود صورت گیرد.