خبرگزاری فارس- شرکت IBM اعلام کرد، قصد دارد مرکز تولید محصولات نیمه‌هادی خود را هم به فروش برساند.

روزنامه فایننشال‌‌تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرد که IBM در اقدامی ناباورانه شرکت Goldman Sachs را به عنوان خریدار مرکز تولید محصولات نیمه‌هادی خود معرفی کرده است، تا اقدامات قانونی در این زمینه انجام شود. این خبر تنها یک هفته پس از آن منتشر شد که شرکت IBM واحد تولید رایانه‌های سرور خود را با دریافت ۲/۳ میلیارد دلار به شرکت چینی لنوو واگذار کرده بود. شرکت IBM از دادن هرگونه توضیح بیشتر برای خروج از صنعت جهانی فناوری اطلاعات خودداری کرد. با توجه به اینکه دیگر بخش‌های فعال در شرکت IBM وابستگی زیادی به مرکز تولید محصولات نیمه‌هادی دارند، هرگونه اقدام استراتژیک در این زمینه می‌تواند روی دیگر محصولات آن از جمله ادامه فعالیت ابرکامپیوتر Watson تاثیرگذار باشد.
«پاتریک مورهد» یکی از تحلیلگران مرکزMoor Insights در این خصوص گفت: «این اقدام یک گام متفاوت با تاریخ فعالیت‌های IBM محسوب می‌شود. این اتفاق می‌تواند، بزرگ‌ترین تصمیم استراتژیک شرکت IBM در ۲۰ سال گذشته باشد.»
منابع آگاه به این فرآیند گزارش دادند که هنوز فرآیند واگذاری مرکز تولید محصولات نیمه‌هادی IBM به اتمام نرسیده است، اما فروش این بخش که در هسته مرکزی فعالیت‌های IBM اثر می‌گذارد، باعث تعجب همه تحلیلگران شده است و گفته می‌شود که بخش اعظم مالکیت معنوی IBM به مرکز تولید محصولات نیمه‌هادی آن وابسته بوده است.