گروه بنگاه‌ها- شرکت بیمه پاسارگاد بیش از 6 میلیارد ریال به سرنشینان موتور سیکلت که در حادثه رانندگی در شهر اهواز مصدوم شده بودند، خسارت دیه پرداخت کرد.
بر اساس گزارش‌های دریافتی؛ یک دستگاه وانت پیکان که نزد شرکت بیمه پاسارگاد دارای بیمه‌نامه شخص ثالث و حوادث راننده بود در اثر برخورد با موتور سیکلت، حادثه رانندگی را به وجود آورد که منجر به جرح و فوت سرنشینان موتورسیکلت شد. در این حادثه رانندگی که به علت عدم رعایت حق‌تقدم در محور بلوار بهبهانی، روبه‌روی ترمینال آبادان در شهرستان اهواز اتفاق افتاد، یکی از سرنشینان موتور سیکلت درجا فوت، دیگر سرنشین موتور مجروح و راکب موتور سیکلت به شدت مصدوم شد.
به‌ دنبال وقوع این تصادف پرونده‌ای در شعبه اهواز شرکت بیمه پاسارگاد تشکیل و در مرحله نخست ۹۰۰ میلیون ریال دیه فوت از محل بیمه‌نامه شخص ثالث مالک خودرو که مقصر حادثه بود، به وراث سرنشین موتورسیکلت که در این حادثه جان خود را از دست داده بود، پرداخت شد. همچنین پس از تشخیص پزشکی قانونی و مداوای نفر دوم سرنشین موتور سیکلت مبلغ ۲۵۹ میلیون و۸۷۵ هزار ریال به دیگر سرنشین مجروح این حادثه پرداخت شد.
از آنجا که میزان صدمات بدنی و آسیب‌های وارده به راکب موتور سیکلت بسیار زیاد بود، میزان دیه وارده به این مصدوم طبق رای مقام قضایی ۳۳.۵۸۳ نفر شتر تعیین شد که پس از انجام بررسی‌های لازم و با توجه به تعهد شرکت بیمه و ارزش ریالی هر نفر شتر در سال‌جاری، مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال دیه تعیین و در نهایت پس از یک سال طول درمان و انجام معاینات پزشکی و با توجه به شدت آسیب‌های وارده پس از کسر علی الحساب پرداختی (۹۰۰ میلیون ریال)، مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت تعدد دیات از محل پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث مقصر حادثه، از سوی شرکت بیمه پاسارگاد به راکب موتور سیکلت پرداخت شد.
پرداخت مبلغ ۶ میلیارد و ۵۵۹ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال خسارت به مصدومین حادثه رانندگی در نوع خود بی‌سابقه و هشداری است، به رانندگان وسایل نقلیه تا در زمان تهیه بیمه‌نامه شخص ثالث به سقف تعهدات بیمه‌نامه خود توجه کنند؛ چراکه اهمیت بیمه‌نامه شخص ثالث را می‌توان در این حادثه به وضوح مشاهده کرد.