گروه بنگاه‌ها - بانک صادرات ایران در راستای اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه، رفع گرفتاری‌های نیازمندان و انجام تکالیف و رسالت‌های اجتماعی تا پایان آذر ماه سال‌جاری بیش از ٩ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، آمارهای عملکردی درخصوص وام‌های قرض‌الحسنه تا پایان آذر ماه سال‌جاری نشان می‌دهد که این بانک مبلغ ٩ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.
همچنین تا پایان آذر ماه بیش از ٦٩٥ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی، ٢٦٦ میلیارد ریال بابت اشتغال‌زایی و مبلغ ٥٦ میلیارد ریال در قالب عقد قرض‌الحسنه درمان به بیماران نیازمند پرداخت کرده و هزاران میلیارد ریال دیگر نیز به سرفصل‌هایی همچون، تجهیز مدارس، کمک به زلزله زدگان، کمک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... اختصاص داده است.
بنابراین گزارش، هزاران نفر از هموطنان نیازمند دراقصی نقاط کشور از این نوع تسهیلات استفاده کرده‌اند و دارندگان حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه به‌عنوان تامین‌کنندگان اصلی منابع آن هستند.
بر اساس این گزارش این بانک در راستای انجام رسالت‌ها و تعهدات اجتماعی، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه نظیر درمان بیماری، خوداشتغالی و مشاغل خانگی را به‌منظور حمایت و کمک به اقشار کم درآمد در دستور کار قرار داده است.