گروه بنگاه‌ها - در نخستین روز سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در تاریخ شانزدهم دی ماه امسال نشستی با عنوان مدیران بانکی در عصر فناوری در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش موسسه دیده بان‌آی تی، سید ولی‌الله فاطمی عضو هیات‌مدیره بانک ملی ایران و مدیرعامل سابق شرکت توسن یکی از سخنرانان این نشست بود که به ارائه سخنرانی با عنوان شاخص‌های اثربخش بانکداری الکترونیکی پرداخت.
وی با اشاره به بررسی شاخص‌های مختلف اثربخش بانکداری الکترونیکی از سال ۸۳ به این‌سو گفت: ‌نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد بانکداری الکترونیکی رشد خوبی را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون در مرحله‌ای است که باید میزان اثربخشی آن را برای روشن کردن مسیر آینده این روند ارزیابی و بررسی کنیم.
عضو هیات‌مدیره بانک ملی افزود: تنها با ارزیابی این گذشته می‌توانیم برای سال آتی و سال‌های بعد نظام بانکی کشورمان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم.
فاطمی با اشاره به مصوبه سال ۸۷ دولت که توسعه فناوری در سطح گسترده را الزام کرده بود، گفت: از مجموع ۷ مورد مندرج و لحاظ شده در این مصوبه توسعه دادگاه ویژه بانکداری الکترونیکی تحقق یافته است. در حال حاضر از حیث آمار رشد کاربری کارت‌های اعتباری و برداشت پایانه‌های فروشگاهی و سایر خدمات بانکداری الکترونیکی در شرایط بسیار خوبی قرار داریم.
وی همچنین تصریح کرد: به‌عنوان نمونه طی چند ماه اخیر میزان استفاده از بانکداری الکترونیکی و تراکنش‌های صورت گرفته در این فضا با رشد ۸۰ درصدی مواجه بوده است که موجب ارائه خدمات انتقال وجه، پرداخت قبوض و مدیریت دریافت‌ها و پرداخت‌ها در خارج از شعبه شده است و لازم است افتتاح حساب، چک و مدیریت درخواست‌ها هم به سرعت در این فضا ارائه شوند. مدیرعامل سابق شرکت توسن با تاکید بر رشد سریع تقاضای خدمات جدید و تغییرات رفتار بازار گفت: در صورتی که روند رشد و تکامل کنونی را ادامه دهیم، به نظر نمی‌رسد که بتوانیم در آینده‌ای نزدیک به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم. وی گفت: امروزه شایستگی دیجیتالی‌سازی باید مهم‌ترین اولویت‌ها باشد و از تغییر نقش شعب به‌عنوان پشتیبان بانکداری و یکی از راهکارهای هماهنگ شدن با تغییرات سریع جهان امروز یاد کرد.