گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه گفت: این بانک تخصصی همواره منافع ملی را در اعطای تسهیلات و حمایت از صادرات بر منافع بنگاهی، برتر دانسته است.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، بهمن وکیلی در جلسه شورای مدیران این بانک افزود: ارجحیت منافع ملی بر منافع بنگاه از اصول خدشه‌ناپذیر در بانک توسعه صادرات ایران بوده است. رئیس هیات‌مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: مهم‌ترین نهادها برای کمک به خروج از رکود تورمی بانک‌ها هستند و حضور فعال آنها کمک زیادی به برون رفت از این معضل می‌کند.
وکیلی با اشاره به جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: حضور موثر بانک توسعه صادرات در شرایط تحریم ضروری است و باید برای حفظ بازار صادراتی بیش از پیش تلاش کرد و از دست دادن آن، مشکلات صادر‌کنندگان را دوچندان می‌کند.
وکیلی ادامه داد: در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی دولت تدبیر و امید همه اعضا اذعان داشتند برای افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات باید مساعدت شود، تا در حمایت از صادر‌کنندگان کشورمان دچار مشکل نشویم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: باید در بانک طرحی تدوین و مشخص شود که در شرایط حساس دوران مذاکرات ژنو چه کمک‌هایی برای رونق صادرات می‌توان کرد و چه تکالیفی برای بانک‌ها از جمله بانک توسعه صادرات ایران می‌توان در نظر گرفت تا زودتر مشکلات پیش‌روی تجار و بازرگانان در عرصه بین‌الملل حل شود. در این جلسه دکتر عبده تبریزی اقتصاددان حضور داشت و گفت: اقتصاد ایران در شرایط رکود تورمی قرار دارد و برای خروج از این وضع، بانک‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.