گزارش جامعی از تخلفات بیمه دی در جلسه شورای‌عالی بیمه مطرح و براساس آن شورا با تاکید بر پرداخت خسارت‌های بیمه‌شدگان و رعایت حقوق آنها، چند اقدام را به این شرکت تکلیف کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گزارش جامع تخلفات شرکت بیمه دی از جمله انعقاد قراردادهای بیمه‌ای بدون رعایت موازین فنی، تضییع حقوق بیمه‌گذاران و عدم‌پرداخت خسارت‌های بیمه‌شدگان، تهیه صورت‌های مالی غیرواقعی، شناسایی سود موهوم، شکایات متعدد ذی‌نفعان، به‌کارگیری مدیران فاقد صلاحیت، انتصاب اعضای هیات‌مدیره و تغییر آنها بدون کسب موافقت بیمه مرکزی، عدم‌توجه به مکاتبات و توصیه‌های نظارتی بیمه مرکزی، عدم‌پیگیری وصول مطالبات به‌ویژه از سهامداران و در مجموع فراهم‌سازی موجبات بدبینی و بی‌اعتمادی جامعه و افکار عمومی به عملکرد بیمه‌گران در جلسه شورای‌عالی بیمه مطرح شد.
این شورا پس از استماع دفاعیات مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت با تاکید بر پرداخت خسارت‌های بیمه‌شدگان و رعایت حقوق بیمه‌گذاران، مقرر کرد شرکت بیمه دی علاوه‌بر ارائه برنامه ترمیم وضعیت مالی و افزایش سرمایه خود، اقدامات زیر را تا پایان سال ۱۳۹۲
انجام دهد:
۱- به‌منظور ایفای تعهدات و پرداخت خسارت به بیمه‌گذارانی که پرونده‌های آنها رسیدگی و نهایی شده است، منابع مالی لازم را از محل سپرده‌های بانکی و فروش سهام یا منابع مالی دیگر فراهم کند.
۲- به‌منظور اصلاح و بهبود عملکرد مدیریت، اعضای هیات‌مدیره و مدیران فنی واجد شرایط را به بیمه مرکزی معرفی کند.
۳- کلیه بیمه‌نامه‌های رشته درمان را پس از اخذ موافقت کتبی بیمه مرکزی صادر کند.
۴- مطالبات خود از سهامداران و بیمه‌گذاران را وصول کرده و نسبت به اصلاح ترکیب دارایی‌های خود اقدام کند. همچنین شورای‌عالی بیمه به‌منظور حمایت از حقوق بیمه‌گذاران مقرر کرد بیمه مرکزی نیز در تامین مالی خسارت بیمه‌شدگانی که پرونده‌های آنها رسیدگی و نهایی شده است، مساعدت کند.
با توجه به ضعف مدیریت بیمه دی، به‌رغم پیگیری‌های متعدد تاکنون این شرکت نتوانسته است آمار و اطلاعات مورد نیاز بیمه مرکزی را برای اجرای این مصوبه شورا در اختیار بیمه مرکزی قرار دهد.