گروه بنگاه‌ها- رییس کل بانک مرکزی گفت: شرایط سخت سال‌های اخیر باعث نشد از روحیه کار و تلاش در بدنه اجرایی بانک صادرات ایران کاسته و ضعفی در عملکرد و صورت‌های مالی این بانک دیده شود. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی در گردهمایی مدیران شبکه بانک صادرات ایران که با حضور مهندس پیشرو مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران امور، استان‌ها و روسای ادارات مرکزی این بانک برگزار شد بر بسیج نیروها در راستای خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشور تاکید کرد. وی در ادامه با اشاره به اهداف کلان بانک مرکزی برای ایجاد ثبات اقتصادی منطقی در کشور گفت: بانک مرکزی به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی و ایجاد تعادل در اقتصاد کشور است، لذا در این شرایط حساس یک جهت‌گیری و برنامه‌ریزی اصولی داریم و با استفاده از ابزارهای نظام بانکی و سیاست‌های پولی به دنبال کنترل تورم از طریق کنترل نقدینگی و ایجاد اشتغال با مدیریت بازار ارز و حمایت از تولیدات داخلی هستیم.

وی افزود: باید بنیان‌های نظام بانکی تقویت شود و نمی‌توان با ظاهرسازی و غفلت از محتوا به موفقیت دست یافت. باید بنیان‌ها را تقویت کنیم تا شاخص‌ها با وجود بنیانی قوی رشد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: حضور مردم در انتخابات منشأ تحقق حماسه سیاسی و زمینه‌ساز یک دولت خدمتگزار با محوریت تدبیر، عقلانیت و امید شد که نشانه‌های اولیه آن درگزارش‌های ۱۰۰ روزه رییس‌جمهور نمایان است. دکتر سیف با اشاره به نسبت بالای مطالبات معوق در بانک‌ها گفت: باید به صورت حرفه‌ای با این معضل برخورد کرد و این موضوع توسط خود بانک‌ها پیگیری می‌شود. در بانک‌ها لازم است با تدبیر و برنامه‌ریزی درست در کاهش این نسبت اقدام شود. وی با اشاره به افزایش سرمایه بانک صادرات ایران گفت: این اقدام خوب و موفقی بوده و کفایت سرمایه بانک صادرات ایران را به ۸ درصد ارتقا داده است. اقتصاد کشور در سال‌های اخیر بسیار بزرگ شده است، ولی بانک‌ها در وضعیت سابق خود باقی مانده‌اند و نیاز به افزایش سرمایه دارند تا بتوانند به درستی در عرصه اقتصادی کشور و رفع نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی ایفای نقش کنند. رییس کل بانک مرکزی با اشاره به ساختار و تشکیلات موجود در بانک‌ها گفت: لازم است ساختار بانک‌ها ارتقا یابد تا در مواجهه با ریسک‌های متنوع کنونی، عملکرد مطلوبی داشته باشند. در حال حاضر بانک‌ها ساختارهای سازمانی جدید و فرآیندهای نوآورانه‌ای در دستور کار قرار داده‌اند که لازم است با شتاب بیشتری دنبال شود، البته بانک صادرات ایران با توجه به دارابودن شبکه گسترده در خارج از کشور و ارتباط مستمر با بانک‌های بین‌المللی این توان را دارد که ضمن الگو گرفتن از این بانک‌ها، در ایجاد تحول در ساختار سازمانی پیشتاز شبکه بانکی شود. رییس کل بانک مرکزی در پایان گفت: با اشرافی که به فرهنگ سازمانی بانک صادرات ایران دارم و با شناختی که از مدیران و کارکنان این بانک دارم، مطمئن هستم که نقش موثری در شبکه بانکی کشور خواهد داشت و در آینده شاهد موفقیت‌های روزافزون این بانک در عرصه داخلی و بین‌المللی خواهیم بود.

مهندس پیشرو، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این گردهمایی، انتصاب دکتر سیف به سمت رییس کل بانک مرکزی را منشأ موجی از امید، اشتیاق و شعف در مدیران و کارکنان بانکی دانست و گفت: با حضور ایشان جو بلاتکلیفی جای خود را به امید و احترام و تکریم داد و روابط بانک‌ها با بانک مرکزی در سایه تعاملات حرفه‌ای و اصولی تقویت شد. مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین بازگشت آقای دانیالی از مدیران با درایت و با سابقه صادراتی به جمع مدیران بانک را کمک بزرگ و فرصت مغتنمی دانست و در ادامه با اشاره به افزایش سرمایه بانک گفت: با افزایش سرمایه اخیر، بانک صادرات ایران به بزرگترین بانک خصوصی کشور تبدیل شد که این افزایش سرمایه کمک شایانی در اعطای تسهیلات و قیمت سهام داشت و در حال حاضر سهام بانک صادرات یکی از جذاب‌ترین سهم‌ها در بورس است. مدیرعامل بانک صادرات ایران در پایان خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که با کمک همکاران فرهیخته و دلسوز این بانک کارنامه‌ای درخشان ارائه و بانک موفقی را به آیندگان تحویل دهیم تا در پیشگاه باری‌تعالی، مقام معظم رهبری، دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت عظیم‌الشان ایران، مشتریان و ذی‌نفعان بانک سربلند باشیم.