گروه بنگاه‌ها- فاطمه بهادری: مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل بانک توسعه تعاون با حضور وزیر تعاون در سالن تلاش وزارت کار برگزار شد.

مدیر عامل ورییس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون با اعلام سرمایه پنج هزار میلیارد ریالی این بانک گفت: تلاش می‌کنیم از راه‌های گوناگون و کمک دولت، منابع بانک را تقویت کنیم.
محمدعلی سهمانی با بیان اینکه در اسناد بالادستی افزایش سهم تعاونی‌ها به 25 درصد پیش‌بینی شده است گفت: شرط اول برای خدمات‌رسانی بانک به تعاونی‌ها، تقویت منابع بانک است.
رییس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون با بیان اینکه منابع این بانک تاکنون سپرده‌ای بوده اظهار کرد: تلاش می‌شود تا منابع غیرسپرده‌ای از طریق بازار سرمایه و انتشار اوراق بهادار تقویت شود. البته خدمات دهی بانک تنها وام و تسهیلات نیست و برخی امور دیگر مانند مشاوره را نیز شامل می‌شود.
سهمانی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا تعاونی‌ها بتوانند به بازار سرمایه وصل شوند. بانک توسعه تعاون یک بانک جوان است و لازم است تا دولت برای تقویت منابع این بانک حمایت‌هایی را انجام دهد. وی با بیان اینکه اگر بتوان از منابع ارزان قیمت و منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد می‌توان روند پرداخت تسهیلات این بانک را بهبود بخشید افزود: سرمایه فعلی این بانک 5 هزار میلیارد ریال است که قابل‌توجه نبوده و باید از روش‌های گوناگون سرمایه بانک را تقویت کنیم.
رییس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به توسعه شفاف‌سازی در عملکرد بانک بیان کرد: همچنین نهادسازی و ابزارسازی مالی و ارائه ابزارهای پولی و مالی جدید در راستای توسعه بخش تعاون باید صورت گیرد.
به گفته سهمانی، بانک توسعه تعاون باید بتواند زمینه‌های فعالیت داخلی و بین‌المللی خود را گسترش دهد. برای دستیابی به اینگونه اهداف، اصلاحات ساختاری در بخش‌های ستادی بانک به تدریج انجام خواهد شد. وی برنامه ریزی برای آراستگی شعب بانک و به کارگیری سیستم‌های موثر برای ارتقای کارآیی شعب با کمک نیروی انسانی را از دیگر برنامه‌های خود در این بانک برشمرد و افزود: تلاش می‌کنیم بانک بتواند در فضای اقتصادی کشور و در بین بانک‌ها، جایگاه مناسبی را به دست آورد.
در ادامه مدیرعامل سابق بانک توسعه تعاون ضمن اشاره به 2 هزار و سیصد و ده روز خدمت در این بانک گفت: بانک توسعه تعاون حتی یک ریال هم به بانک مرکزی بدهی ندارد.
ماشاا... عظیمی مدیر عامل سابق توسعه تعاون ضمن اشاره به شکل گیری بانک توسعه تعاون گفت: آرزوی تعاون گران ایجاد و تاسیس بانک توسعه تعاون بود. وی افزود: شکل گیری این بانک در دولت قبل انجام شد و ایجاد بانک توسعه تعاون از ماموریت‌هایی بود که به رییس‌جمهور قبل تفیذ شده بود و آقای احمدی‌نژاد نیز این ماموریت را روی زمین نگذاشت.