گروه بازار پول- رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به رویکرد توجه ویژه به توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌ای و نقش اساسی ذخایر در شرکت‌های بیمه، بر لزوم توجه ویژه شرکت‌های بیمه به رعایت آیین‌نامه‌ها و مصوبات شورایعالی بیمه در خصوص ذخایر جهت حفظ حقوق سهامداران و بیمه‌گذاران تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری «ایسنا» در جلسه شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران که با حضور محمدابراهیم امین، رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، غلامرضا تاج‌گردون، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و اکثریت مدیران عامل شرکت‌های بیمه برگزار شد، بر موضوعات کلی صنعت بیمه اشاره شد.
رییس کل بیمه مرکزی در بخشی از سخنان خود در این جلسه اظهار کرد: در مقوله نظارت، بیمه مرکزی در حال انجام مطالعات تطبیقی برای به روز کردن روش‌های نظارت بهینه است. وی با بیان اینکه سیاست کلی بیمه مرکزی دخالت در بنگاه داری و اداره شرکت‌ها نیست، افزود: این نهاد نظارتی در اداره شرکت‌ها نظارت‌های خود را خواهد داشت و با جدیت و شفافیت کامل از فعالیت شرکت‌های خاطی جلوگیری خواهد شد و اگر شرکتی ضابطه پذیر نباشد، فعالیت آن را متوقف خواهند کرد.
امین همچنین گفت: در مورد سیاست‌های مربوط به نظام توزیع و نمایندگی‌ها در حال بررسی برای رسیدن به یک چارچوب اصولی و منطقی هستیم که در این راستا توجه شرکت‌های بیمه به امور نمایندگان حائز اهمیت است، زیرا این نمایندگان هستند که چهره و تصویر صنعت بیمه را در افکار عمومی می‌سازند. بر این اساس نظارت و کنترل نمایندگی‌ها و از طرفی تامین مناسب معاش آنها از اهمیت خاصی برخوردار خواهند بود.
وی به رابطه بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای و سیاست بهره‌گیری بیمه مرکزی از توان فنی و تخصصی سندیکا و انجمن‌های صنفی صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: از این به بعد کلیه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی که لازم است در شورایعالی بیمه مطرح و تصویب شود، قطعا از فرآیند انجام کار کارشناسی و نظرخواهی از صاحب‌نظران و کارشناسان خواهد گذشت.