گروه بازار پول- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: افزایش نرخ سود بانکی باعث می‌شود که منابع از خارج سیستم بانکی به داخل بانک‌ها منتقل شود و نقدینگی بانک‌ها افزایش یابد.
جعفر قادری در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت افزایش نرخ سود بانکی، ‌گفت: افزایش سود سپرده‌ها باعث می‌شود که منابع از خارج سیستم بانکی به داخل بانک‌ها منتقل شود و نقدینگی بانک‌ها افزایش یابد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم بالای نقدینگی در جامعه افزود: افزایش نرخ سودبانکی هزینه اخذ تسهیلات را برای تولید‌کننده بالا می‌برد؛ اما یک بخشی از این هزینه‌ها با پرداخت یارانه باید جبران شود تا فشاری هم به تولید‌کننده وارد نشود.
وی درباره قابل‌شناسایی نبودن دهک‌های درآمدی به عنوان یک معضل گفت: قابل‌شناسایی هستند و من تصور می‌کنم در فرصت سه ماهه بانک‌های اطلاعاتی مربوط به خودرو، املاک و مستغلات، درآمد افراد در دستگا‌های دولتی و غیردولتی، سهام افراد، گردش موجودی افراد (سپرده‌های بانکی) و مجوزهای خاص که مجموع ثروت‌های افراد است، قابل‌محاسبه است.
قادری افزود: به نظر می‌رسد نگرانی سیاسی در دولت و مجلس وجود دارد، ولی من فکر می‌کنم هر تصمیم بزرگی تبعاتی دارد که باید بپذیریم؛ چراکه اگر به این شکل برخورد شود، نباید خیلی امیدوار باشیم که اتفاق خاصی در کشور بیفتد.
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: هم دولت و هم مجلس جرات و جسارت لازم را داشته باشند و هر جا احساس می‌کنند خلائی وجود دارد، آنجا را پر کنند و تلاش کنند، برطرف شود.