گروه بنگاه‌ها - رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه البرز در سخنان جداگانه‌ای، رفتن محمد ابراهیم امین از بیمه البرز را ضایعه‌ای بزرگ و جبران ناشدنی برای این شرکت ذکر کردند. به گزارش پایگاه خبری اعتبار، رسول تاجدار مدیرعامل و نایب رییس جدید هیات‌مدیره بیمه البرز در مراسم معارفه‌اش گفت: رفتن آقای امین از بیمه البرز با تجربه‌های بسیاری که در اقتصاد کلان کشور و بالاترین و ستادی‌ترین نهاد کشور همچون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارد، ضایعه بزرگی برای بیمه البرز است چون در هر گوشه‌ای از بیمه البرز یک اثر پربار از تصمیمات صحیح و حرفه‌ای وی به جای مانده است.

وی افزود: ولی در عین حال باید تاکید کنم حضور وی در بیمه مرکزی منشأ خیر برای کل صنعت بیمه کشور خواهد بود.

تاجدار با اشاره به موفقیت‌های بیمه البرز در دوران تصدی امین به عنوان مدیرعامل بیمه البرز گفت: سه حق‌بیمه بیمه البرز از کل بازار بیمه از ۶۹/۵ درصد در سال ۸۲ به ۷۷/۵درصد در سال جاری افزایش یافته است با این تفاوت که در سال ۱۳۸۲ تنها ۱۳ شرکت بیمه‌خصوصی فعالیت می‌کردند؛ اما هم‌اکنون بیش از ۲۲ شرکت بیمه در بازار بیمه کشور حضور دارند.

وی همچنین گفت: در چند سال گذشته، بیمه البرز تنها،‌ چهار درصد رشد نسبت خسارت داشته است که بسیار معقول است و کسب رتبه اول مشتری مداری با حفظ نسبت معقول از سوی بیمه البرز، حاکی از آن است که هیچگاه حقوق مشتریان خود را تضییع نکرده و در پرداخت خسارت‌ها، دقیق و سریع عمل کرده است.

به گفته مدیرعامل جدید بیمه البرز در چند سال گذشته برند‌سازی در بیمه البرز به درستی انجام شد و خرید زمین،‌ ساخت ملک، تعمیرات و بازسازی شعب هم‌اکنون به سرمایه عظیمی برای اداره شرکت تبدیل شده است.

وی همچنین به بهای تمام شده ۱۵۳ میلیارد تومانی سهام این شرکت اشاره کرد و گفت: ارزش روز این سهام بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان است. در مجموع بیمه البرز بهترین پرتفوی را در بازار سرمایه دارد و سهام شرکت جزو نقدشونده‌ترین سهام‌های‌ بورسی است که تمام این موفقیت‌ها در سایه مدیریت آقای امین بود.

تاجدار افزود: شرایط کنونی بازار بیمه کشور شرایط بسیار سختی است که مطمئنا با حضور آقای امین در بیمه مرکزی به عنوان رییس‌کل امیدواریم که شرایط فعلی بهبود یافته و نظارت مالی موثری در صنعت بیمه کشور حاکم و عقلانیت همراه با رقابت صحیح و مبتنی بر توانایی‌های مالی در شرکت‌ها ایجاد شود.

محمدرضا تقوایی، رییس جدید هیات‌مدیره بیمه البرز نیز در این مراسم گفت: بیمه البرز در ۹ سال گذشته دستاوردهای زیادی همچون رتبه اول مشتری مداری طی هشت سال متوالی در بین بانک‌ها و بیمه‌ها، دو سال رتبه اول فناوری اطلاعات و حضور هشت سال متوالی در فهرست یکصد شرکت برتر کشور را کسب کرده است که حکایت از راهبری و هدایت صحیح مدیرعامل آن است و معتقدم تلاش و زحمات آقای امین همواره در تاریخ بیمه البرز ماندگار است. تقوایی ادامه داد: آقای امین با شعار توانگری و ماندگاری وارد بیمه البرز شد و در راستای همین شعار قدم برداشت و آن را به ثمر رساند.

وی ادامه داد: البته حضور وی در مصدر رییس‌کل بیمه مرکزی که مهم‌ترین مقام در صنعت بیمه کشور است، برای صنعت بیمه کشور،‌ بارقه امید، ‌نشاط و بشارت است و با حضور وی بسیاری از مشکلات صنعت بیمه حل و فصل خواهد شد.

به گفته تقوایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ امین اولین رییس‌کل بیمه مرکزی است که با داشتن تخصص و تجربه بیمه‌ای بیش از ۱۵ سال، این پست را بر عهده گرفته است و ‌کارنامه بسیار درخشانی دارد.

تقوایی که از طرف هیات‌مدیره بیمه البرز به عنوان رییس هیات‌مدیره برگزیده شده است،‌ گفت: ۱۸ سال در صنعت بیمه فعالیت داشتم که دوازده سال آن به عنوان عضو هیات‌مدیره انجام وظیفه کرده ام و امیدوارم از این پس نیز رفتار حرفه‌ای، صادقانه، شفافیت و به دور از رقابت‌های ناسالم،‌ سرلوحه فعالیت‌های بیمه البرز قرار گیرد.

وی در مورد مدیرعامل جدید بیمه البر نیز اظهار کرد: آقای تاجدار از افراد بسیار شایسته، با لیاقت، ساعی و تلاشگر است و قطعا تمام اعضای هیات‌مدیره ایشان را همراهی خواهند کرد.

تقوایی همچنین از مدیران عامل اسبق بیمه البرز از جمله محمد آسوده و علی فتحعلی که در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل این شرکت حضور داشتند، قدردانی کرد.