گروه بازار پول- بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران به منظور تبیین جنبه‌های مختلف اعطای تسهیلات به طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری، روش کار و حدود وثغور اعطای تسهیلات یاد شده را به بانک‌های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت و ملت اعلام کرد. روابط عمومی‌بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران اعلام کرد: طرح جامع ایرانگردی و جهانگردی شامل دو بخش طرح‌های زیربنایی و طرح‌های تولیدی گردشگری است که بخش اول با هزینه دولت و از منابع اعتبارات بودجه عمومی‌دولت انجام می‌گیرد و بخش دوم از طریق جلب سرمایه گذار داخلی یا خارجی و همچنین اعتبارات و تسهیلات بانکی قابل اجراست.

بدیهی است طرح‌هایی که شرایط مورد نظر از قبیل تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر انطباق پروژه مورد نظر با طرح جامع ایرانگردی و جهانگردی داشته باشند در قالب طرح‌های کوچک زودبازده و کارآفرین در نظر گرفته می‌شوند و اعتبارات مربوطه در آن قالب قابل تامین است.

چنانچه طرحی منطبق با طرح‌های کوچک زودبازده نباشد، با تصمیم بانک، تامین اعتبار و اعطای تسهیلات از منابع دیگر یا از طریق تامین منابع مشترک (CO- financing) و مشارکت با سایر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی یا خارجی و تشکیل کنسرسیوم صورت می‌پذیرد. اعطای تسهیلات مزبور منحصر به سال ۸۶ نبوده و در سال‌های آتی نیز قابل عمل می‌باشد.

بانک‌های عامل یا سرمایه‌گذاران و مجریان اینگونه طرح‌ها در صورت داشتن هر گونه سوال و یا ابهامی ‌می‌توانند از طریق شماره تلفن ۲۹۹۵۴۸۵۵ و نمابر ۲۹۹۵۴۷۸۰ و یا نشانی بلوار میرداماد، نبش خیابان پگاه شماره ۱۴۴، صندوق پستی ۷۱۷۷/۱۵۸۷۵ اقدام نمایند تا نسبت به رفع ابهام و اشکال احتمالی اقدام شود.