گزینه‌های مطرح برای مدیرعاملی بانک قرض‌الحسنه

سه گزینه اصلی برای تصدی پست مدیر عاملی بانک قرض‌الحسنه مشخص شدند که رییس‌جمهور به زودی نام یکی از آنها را به عنوان مدیرعامل این بانک اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سه گزینه محمود بهمنی عضو هیات‌مدیره بانک ملی، عبدا... طالبی مدیرعامل سابق بانک پارسیان و علیرضا حیدر آبادی عضو هیات‌مدیره بانک سپه به عنوان سه گزینه اصلی مدیرعاملی بانک قرض‌الحسنه انتخاب شدند. شعبه مرکزی بانک قرض‌الحسنه در خیابان طالقانی مدت‌ها آماده افتتاح است، به نحوی که اعضای هیات‌مدیره آن انتخاب، تمامی‌دستورالعمل‌های لازم آن تدوین و طرح‌های توجیهی و حتی فرم‌ها و دفترچه‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه آن آماده شده‌اند.

بانک قرض‌الحسنه برای افتتاح منتظر تعیین مدیرعامل آن بوده که سه گزینه برای آن انتخاب شده و به زودی رییس‌جمهوری گزینه اصلی مدیرعاملی آن را اعلام خواهد کرد. پیش از این نیز اعلام شده بود این بانک در نیمه شعبان افتتاح خواهد شد، اما این امر محقق نشده و مجددا اعلام شد که بانک قرض‌الحسنه تا پایان ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود.

سرمایه اولیه بانک قرض‌الحسنه تشکیل شده توسط بانک‌های دولتی ۲۲هزار میلیارد ریال است. همچنین دستورالعمل شورای پول و اعتبار برای تشکیل بانک قرض‌الحسنه به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و این بانک خود را با دستورالعمل هماهنگ کرده است.

از دلایل تاسیس این بانک تفکیک حساب‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها با حساب‌های جاری و سرمایه‌گذاری و باز شدن راهی برای کمک افراد خیر به افراد نیازمند اعلام شده است. همچنین پیش از این مطرح شده که وام‌هایی که توسط این بانک پرداخت خواهد شد چند مورد از جمله ازدواج، افراد نیازمند، ایجاد اشتغال و غیره را مد نظر قرار خواهد داد. محمود بهمنی پیش از این به مهر گفته است: با عنایت به اینکه هزینه هنگفتی به سیستم بانکی از ناحیه قرض‌الحسنه وارد می‌شود، با ایجاد بانک قرض‌الحسنه، این هزینه‌ها می‌تواند صرف ساخت ۱۶هزار واحد مسکونی رایگان برای اقشار کم‌درآمد جامعه شود.