خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه در بخش خودرو امسال به 600 میلیارد تومان می‌رسد

مدیرعامل بیمه توسعه گفت: براساس آمارهای موجود، شرکت‌های بیمه‌ای طی سال گذشته، ۳۰۰‌میلیارد تومان بابت بیمه اتومبیل و حوادث رانندگی خسارت پرداخت کردند.

علیرضا بیانیان در گفت‌وگو با جامع‌نیوز گفت: با توجه به اینکه سال‌جاری هیچ‌گونه افزایش سرمایه‌ای در بخش حق بیمه‌ها نداشتیم تعهدات بیمه‌ای ۳۰‌درصد بالا رفته است به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه در بخش اتومبیل به ۶۰۰‌میلیارد تومان برسد. وی در خصوص پرداخت بخشی از حق بیمه‌ها به نیروی انتظامی گفت: ۱۰‌درصد از حق بیمه‌ها به نیروی انتظامی و ۱۰‌درصد دیگر به وزارت بهداشت پرداخت می‌شود تا با همکاری هم بتوانند میزان خسارت‌های جانی را کاهش دهند.

مدیرعامل بیمه توسعه خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۲۷‌هزار کشته و ۲۷۶‌هزار مجروح داشتیم که براساس محاسبات انجام شده ۱۰۳‌درصد خسارت پرداخت کرده ایم و اینها فقط ضرر و زیان‌های است که بر دوش شرکت‌های بیمه‌ای گذاشته می‌شود.

بیانیان در خصوص اتومبیل‌های فاقد بیمه‌نامه بیان کرد: در حال حاضر ۲۵‌درصد از ناوگان زمینی فاقد پوشش‌های بیمه‌ای هستند در حالی که اگر تمام اتومبیل‌ها دارای بیمه‌نامه باشند بسیاری از مشکلات قانونی بیمه هم برطرف می‌شود.

وی اشاره کرد: شرکت‌های بیمه ای توقع دارند بعد از ۶ ماه از نیروی انتظامی و وزارت بهداشت آمار و ارقامی دریافت کنند مبنی بر اینکه طی این مدت آیا تغییری در روند حوادث به وجود آمده است یا هنوز تحول اساسی ایجاد نشده است.

بیانیان در پایان تاکید کرد: بیمه‌گرها امیدوارند در قبال مبالغی که برای کاهش خسارت‌ها پرداخت می‌کنند شاهد کم‌شدن میزان خسارت‌های جانی و مالی باشند.