۱۱ تن از کارکنان زن «موسسه مالی اعتباری مهر» در استان مرکزی، در اقدامی که مسوولان این موسسه آن را پایان قرارداد همکاری خود با نامبردگان عنوان کرده است، مشمول تعدیل نیرو شده و از کار برکنار شدند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، منطقه مرکزی، این کارکنان دارای سابقه شش تا ۱۱ سال فعالیت در موسسه مالی اعتباری مهر استان مرکزی هستند.

در بین افراد برکنار شده که همگی آنان زن هستند، افرادی به چشم می‌خورند که دارای مسوولیت‌هایی مانند مدیریت شعبه نیز وجود دارد. نماینده کارکنان برکنار شده که نخواست نامش ذکر شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران تعدیل‌های صورت گرفته را تنها به این افراد محدود ندانست و گفت: در آینده نیز تعدادی دیگر از کارکنان مشمول تعدیل نیرو خواهند شد. وی افزود: این تعدیل‌ نیروها با وجود اعلام مسوولان «موسسه مالی اعتباری مهر» شعبه استان مرکزی، تنها شامل بانوان شاغل در این مجموعه شده است چرا که اصولا مدیریت موسسه در استان اعتقادی به فعالیت بانوان در این موسسه ندارد. وی با اشاره به سابقه مخالفت مسوولان موسسه با فعالیت بانوان در آن، گفت: مدیران قبلی موسسه مالی اعتباری مهر در گذشته به دلیل استقبال بالای بانوان از خدمات آن و به منظور رفاه حال بانوان دارای حساب پس‌انداز در این موسسه، اقدام به ایجاد شعبه‌های ویژه بانوان در سطح استان کردند که با ایجاد این شعبات خدمات خوبی نیز به بانوان ارائه شد. نماینده کارکنان برکنار شده «موسسه مالی اعتباری مهر» در استان مرکزی توضیح داد: شعبه ویژه بانوان استان مرکزی نیز که با ارزیابی‌های صورت گرفته به عنوان شعبه درجه یک کشور شناخته می‌شد، با ارائه خدمات به ۷۶هزار صاحب حساب و پرداخت ۳۰میلیارد تومان تسهیلات به هفت‌هزار نفر، نقش موثری در رفع مشکلات مراجعه‌کنندگان ایفا کرده است. وی تصریح کرد: مسوولان شعبه به بهانه متمرکز کردن فعالیت‌های اقتصادی، در ابتدا اقدام به تعدیل شش تن از کارکنان زن شاغل در شعبه ویژه بانوان و انتقال برخی از آنها به قسمت‌های بایگانی و دبیرخانه کردند و در نهایت نیز با انتقال تمامی حساب‌ها به طبقه فوقانی شعبه مرکزی موسسه، اقدام به تعطیل کردن شعبه ویژه خواهران کردند. او گفت: بر اساس اعلام مسئولان «موسسه مالی اعتباری مهر» در استان مرکزی، در برنامه تعدیل نیرو مقرر شده است که ۳۰تن از کارکنانی که موسسه آنان را مازاد می‌داند پس از پایان مدت قراردادشان تعدیل و برکنار شوند که تاکنون در این راستا ۱۱تن از کارکنان زن شاغل مشمول این تصمیم شده‌اند. وی بار دیگر با تاکید بر اینکه تنها کارکنان زن موسسه مالی اعتباری مهر استان مرکزی در لیست تعدیل‌ نیروهای این موسسه قرار گرفته‌اند، گفت: مدیریت موسسه اولویت تعدیل‌ها را به بانوان داده است چرا که اعتقاد دارد که زنان نان‌آور خانواده نیستند و اولویت در تعدیل‌ها نیز باید با زنان باشد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است به ازای هر سال خدمت در موسسه یک‌ماه سنوات به کارکنان پرداخت شود، گفت: برخی از کارکنان از این موسسه وام دریافت کرده‌اند که موسسه نیز اعلام کرده که از سنوات پرداختی، تمام بدهی کارکنان را کسر و سپس اقدام به پرداخت سنوات خواهد کرد که این موضوع مشکلاتی را برای کارکنان تعدیل و برکنار شده ایجاد خواهد کرد.