صندوق مهر امام رضا (ع)، سه تا پنج‌میلیون تومان وام اشتغال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌کند.

خلیل یسایی، مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع)، در گفت‌وگو با ایسنا درباره وام اشتغال، ازدواج و مسکن توضیح داد: در زمینه ازدواج به هر یک از زوجین که تاریخ ازدواجشان ۱۵ تیر ماه ۸۶ به بعد بود نفری یک‌میلیون نقدی و یک‌میلیون نیز به صورت کالا تعلق می‌گیرد و اگر قبل از ۲۵ تیر ماه باشد، فقط پول یعنی یک‌میلیون تومان به هر یک تعلق می‌گیرد. وی ادامه داد: در ارتباط با اشتغال به دنبال منابع و اعتبارات لازم هستیم و چنانچه این منابع فراهم شود مشکل اشتغال نیز حل می‌شود. مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) در پاسخ به این پرسش که میزان اشتغالی که طی این مدت ایجاد شده چقدر بوده است عنوان کرد: خوشبختانه در این زمینه همکاری بانک‌ها بسیار خوب بوده و تسهیلات اشتغال را صندوق از سوی بانک‌ها پرداخت و طرح‌های اشتغال را بررسی کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۲هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم، تصریح کرد: به عبارت دیگر ۵۲هزار اشتغال را در کشور فراهم کرده‌ایم که نصف این اشتغال‌ها روستایی و نصف دیگرش شهری بوده است. به گفته وی صندوق تاکنون ۴۱هزار و ۸۳۴ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مبلغ ۵/۲۱۸۴میلیارد ریال به متقاضیان شهری و روستایی پرداخت کرده است.

یسایی درباره برنامه‌های امسال و سال آینده صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: صندوق به دنبال تامین اعتبار در زمینه بخش اشتغال است که این بخش را هر چه سریع‌تر توسعه و بهبود دهد. وی اضافه کرد: سال آینده تکلیفی را در زمینه بخش مسکن بر عهده داریم که در این زمینه باید بودجه بیشتری را به ما اختصاص دهند و با این بودجه اعتباری که به ما تعلق گرفته، فقط تکافوی اشتغال و ازدواج را می‌کند و اگر مازاد بر این بودجه تامین اعتبار شویم در زمینه مسکن نیز صندوق اقدام می‌کند و هدف ما بر این است که بتوانیم مسکن را بسازیم و در اختیار متقاضیان قرار دهیم. یسایی اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی در یک‌هزار و ۸۳۰ روستای کشور با محوریت روستا‌های کمتر برخوردار را از جمله فعالیت صندوق مهر امام رضا (ع) ذکر کرد. به گفته وی از جمله اقدامات سال گذشته اجرای طرح نظارت پس از پرداخت بود که نقش مهمی‌ در هدایت تسهیلات اشتغال به سمت راه‌اندازی کسب‌وکار و مشاوره و یاری وام‌گیرندگان دارد.