معاون امور بانکی بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تلاش بانک‌سپه در سال گذشته برای افزایش حجم سپرده‌ها و جذب نقدینگی جامعه بین بانک‌های دولتی مثال‌زدنی است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، سیدحمید پورمحمدی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور افتصادی و دارایی در مجمع عمومی بانک‌سپه که به منظور بررسی و تصویب عملکرد و صورت‌های مالی سال ۸۵ این بانک برگزار شد، اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی تک‌تک کارکنان این بانک در سال گذشته و سال‌جاری معطوف به خنثی کردن تحریم بود که در این زمینه موفق شد با تدبیر خوب منابع را در سراسر کشور مدیریت کند.

وی ضمن تشکر از مدیریت و کارکنان بانک‌سپه افزود: بانک‌سپه در سال ۸۵ زحمات ارزنده‌ای کشیده و خدمات مفیدی را به مردم عزیز ارائه کرده است به طوریکه این بانک موفق شده در شاخص‌های ارزیابی نظیر سرانه سپرده به کارکنان ۶۱درصد، سپرده به شعب ۵۶درصد، سرانه تسهیلات به پرسنل ۷۱درصد، تسهیلات به شعب ۶۸درصد و همچنین افزایش سهم درصد بانک‌سپه از سپرده‌ها را به ۱۵درصد و تسهیلات ۱۶درصد ارتقا دهد. پورمحمدی همچنین از خدمات ارزنده این بانک در زمینه بانکداری الکترونیک تقدیر و تشکر کرد و گفت: امید است این بانک در سال‌جاری به نحوه خوب و مطلوب بر چالش‌های پیش‌رو فائق آید.

در این جلسه احمد درخشنده مدیرعامل بانک‌سپه ضمن تشکر از اعضای مجمع عمومی بانک‌ها اظهار داشت: با توجه به اینکه بانک‌سپه در سال گذشته سال پر فراز و نشیبی را طی کرد اما موفق شد وضعیت مناسبی در ارائه خدمات بانکی به مردم داشته باشد. مدیرعامل بانک‌سپه افزود: این بانک در سال گذشته موفق شد رشد ۵۶درصدی در سپرده‌های موثر و رشد ۵۸درصدی در کل سپرده‌ها را به دست آورد و جایگاه نخست این بخش را در بین بانک‌های تجاری به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به سهم بانک‌سپه از سپرده‌های کل و موثر گفت: سهم درصد کل سپرده‌ها از ۶/۱۲درصد به ۱۵درصد، سهم درصد سپرده‌های موثر نیز از ۶/۱۳درصد به ۸/۱۵درصد در سال۸۵ افزایش یافت.