دو بانک مهم بین‌المللی هشدار داده‌اند که عملکرد مالی شان تحت تاثیر بحران بازار وام مسکن در آمریکا قرار خواهد گرفت و سهامداران باید خود را برای زیان فاحش آماده کنند. به گزارش بی بی سی، سیتی گروپ که یک غول بانکی در نیویورک است دراین زمینه اعلام کرد: انتظار می‌رود درآمد ما در سه ماه سوم سال ۲۰۰۷، در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۶۰‌درصد کاهش یابد. این در حالی است که سیتی گروپ گفته که انتظار دارد در سه ماه آخر سال ۲۰۰۷ درآمدهای بانک افزایش یافته و به روال معمول نزدیک تر شود.

پیشتر، بانک یو.بی.‌اس که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های اروپاست، هشدار داده بود که به دلیل سرمایه‌گذاری در بازار مسکن آمریکا، با سه‌میلیارد دلار بدهی روبروست. از آنجا که شمار فزایند‌ه‌ای از وام گیرندگان نتوانسته‌اند بدهی خود را به موقع بازپرداخت کنند، ضرر بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ‌افزایش یافت. هر دو بانک یاد شده، به سادگی قادرند این ضررها را تحمل کنند ولی بانک‌های کوچک‌تر ممکن است نتوانند از عهده زیان قابل توجه برآیند.

هم اکنون برخی از این بانک‌ها در آمریکا و آلمان، با مشکلات جدی مواجهند.

بنا بر این گزارش بحران بازار وام مسکن در آمریکا گریبان بسیاری از شرکت‌ها و موسسات مالی کشورهای مختلف را گرفته است، به طوری که در انگلیس معلوم شده که مشکل بانک مسکن نوردرن راک، نهایتا به دلیل مشکلات مالی پیش آمده در آمریکا بود.

نگرانی‌هایی که در بدو امر ناشی از بحران در بازار مسکن در آمریکا بود، سبب شد که برای این بانک، دریافت وام مورد نیاز از بازارهای مالی مشکل‌تر شود.