پول ملی ایران در برابر ارزهای معروف دنیا دارای صفرهای بالایی است به همین دلیل باید تلاش کنیم که واحد پول کشورمان را به پول‌های جهانی نزدیک کنیم. رسول صدیقی‌بنابی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌و‌گو با جامع‌نیوز گفت: سال‌ها است که مردم به استفاده از پول‌های درشت عادت کرده‌اند و دیگر پول‌های ریزتر را نمی‌بینند، زیرا اسکناس‌های ریز ارزش و جایگاه خود را از دست داده است.

وی درخصوص کاهش ۳ صفر از پول ملی اشاره کرد: اگر ۳ صفر را از تومان برداریم صد تومان کوچک‌ترین اسکناس و اگر از ریال برداریم ۱۰تومانی کوچک‌ترین اسکناس کشورمان خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: کاهش صفر از پول ملی در برخی از کشورها صورت گرفته و خود مردم از چنین طرحی راضی بودند، اما برای اجرایی کردن این طرح در ایران باید کارهای کارشناسی بیشتری صورت گیرد تا نتایج بالعکسی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در‌حال‌حاضر سرانه مصرف اسکناس در کشور بالا است بنا بر این انتشار پول و کاغذ هزینه‌های زیادی در بردارد و کاهش صفرها از پول ملی باعث پایین آمدن هزینه‌های چاپ اسکناس می‌شود.

صدیقی در پایان تاکید کرد: مهم‌ترین راهکاری که برای کاهش هزینه‌های چاپ اسکناس وجود دارد حرکت به سمت بانکداری الکترونیکی است.