چون فعالیت‌های قرض‌الحسنه غیر اقتصادی است بانک‌ها قسمتی از سپرده‌های قرض‌الحسنه را به تسهیلات و بخشی را به پروژه‌های اقتصادی اختصاص می‌دهند.

غلامرضا مصطفی پور عضو هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن در گفت‌وگو با جامع نیوز گفت: سپرده‌های قرض‌الحسنه جزو منابع ارزان قیمت بانک‌هاست به همین دلیل همه بانک‌ها در تلاش هستند مردم را به سمت این نوع سپرده‌گذاری جذب کنند. وی افزود: در حال حاضر بیش از نیمی‌از منابع بانک‌ها به سپرده‌های قرض‌الحسنه اختصاص داده شده است و این نشان می‌دهد که قرض‌الحسنه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

مصطفی پور در پاسخ به این سوال که آیا بانک‌ها تمام سپرده‌های قرض‌الحسنه را صرف تسهیلات قرض‌الحسنه می‌کنند گفت: فعالیت‌های قرض‌الحسنه جزو فعالیت‌های غیر انتفاعی است و سود چندانی برای بانک‌ها ندارد به همین دلیل بانک‌ها فقط بخشی از سپرده‌ها را صرف تسهیلات قرض‌الحسنه و باقی منابع را صرف فعالیت‌های اقتصادی سود آور می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: درست است که منابع قرض‌الحسنه باید صرف تسهیلات قرض‌الحسنه شود اما این مساله در دراز مدت به نفع بانک‌ها نیست به همین دلیل بانک‌ها باید از این منابع برای فعالیت‌های دیگر هم استفاده کنند.