مشاور مدیر عامل بانک مسکن گفت: افرادی که قبل از تیر ماه امسال اقدام به خرید وام مسکن ۱۸‌میلیون تومانی به صورت وکالتی کرده‌اند تا آخر آبان ماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به بانک مسکن اقدامات قانونی برای تغییر این تسهیلات به نام خود را انجام دهند. محمود قهاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: بانک مسکن در تازه‌ترین مصوبه خود بر آن شد تا شرایط انتقال مانده بدهی تسهیلات فروش اقساطی اعم از با سپرده و بدون سپرده را به غیر از بستگان تا پایان آبان ماه تمدید کند.

وی با بیان اینکه شرایط انتقال مانده بدهی تسهیلات فروش اقساطی قبلا تا شهریور سال‌جاری مهلت داشت افزود: انتقال مانده بدهی به غیر از بستگان نزدیک در تسهیلات فروش اقساطی (اعم از با سپرده و بدون سپرده) که تاریخ انعقاد قرارداد آنها قبل از تیر ماه سال‌جاری باشد، بدون در نظر گرفتن تعداد اقساط پرداخت شده با واریز یک جای ۱۰‌درصد مانده بدهی پس از کسر سود سال‌های آتی و تسویه اقساط معوق و سر رسید گذشته امکان‌پذیر خواهد بود.

وی گفت: ضمنا انتقال مانده بدهی تسهیلات مذکور به بستگان نزدیک (پدر، مادر خواهر، برادر، همسر، فرزند، پدربزرگ، مادربزرگ و نوه) کماکان بدون واریز‌درصدی از مانده بدهی امکان‌پذیر خواهد بود.