تعداد و ترکیب کارت‌هاى صادره شبکه بانکى تا پایان مرداد ماه سال‌جاری اعلام شد. به گزارش بینا، جمع کل کارت‌هاى برداشت سیستم بانکى در پایان مردادماه سال‌جاری به ۲۴‌میلیون و ۴۴۹‌هزار و ۲۲۷ فقره رسید که از این تعداد ۱۶‌میلیون و ۹۱۱‌هزارو ۴۳۸ فقره در استانها و ۷‌میلیون و ۵۳۷‌هزارو ۷۸۹فقره در تهران صادر شده است. تعداد کارت‌هاى اعتبارى سیستم بانکى در مدت فوق به ۲۴۳‌هزار و ۳۹۸ فقره رسید که ۱۴۲‌هزار فقره در تهران و ۱۰۱‌هزار فقره در استان‌هاى کشور صادر شده است. این گزارش تعداد کارت‌هاى خرید را ۳‌میلیون و یکصدو ده‌هزار و یکصدو ده فقره در پایان مرداد ماه سال‌جاری ذکر می‌کند و می‌افزاید: یک‌میلیون و ۲۵۱‌هزارو ۸۲۹ فقره از این کارت‌ها در استانها و یک‌میلیون و ۸۵۸‌هزار و ۲۸۱ فقره در تهران صادر شده است.

براساس آمارهاى رسمی‌تعداد کارت پول الکترونیک سیستم بانکى به ۵‌هزارو ۹۸۷ فقره رسید که ۸۰۹ فقره در استانها و ۵‌هزارو ۱۷۸ فقره در تهران صادر شده است.

براساس آمارهاى رسمی‌بانک مرکزى بانک اقتصاد نوین تا پایان مردادماه سال‌جاری یک‌میلیون و ۸۶۸‌هزار و ۵۶ فقره کارت برداشت و ۳۵۶‌هزارو ۶۲۵ فقره کارت هدیه صادر کرده است. این بانک در زمینه صدور کارت اعتبارى و کارت‌هاى پول الکترونیک فعالیتى نداشته است. بانک پارسیان در مدت مورد اشاره یک‌میلیون و ۸۹۲‌هزار و ۴۳۵ فقره کارت برداشت، ۲۲۴‌هزار و ۳۹ فقره کارت اعتبارى و ۸۱۷‌هزار و ۳۱۵ فقره کارت خرید صادر کرده است. برپایه این گزارش بانک پاسارگاد نیز در مدت مورد اشاره ۸۶‌هزار و ۳۳۳ فقره کارت برداشت، ۹۰۴فقره کارت اعتبارى و ۷۷‌هزار و۹۳۴ فقره کارت خرید صادر کرده است. آمارهاى رسمی‌تعداد کارت‌هاى برداشت پست بانک را ۱۹‌هزار و ۷۳۸ فقره ذکر می‌کند و می‌افزاید: تعداد کارت‌هاى برداشت بانک تجارت نیز به ۲‌میلیون و ۷۳۷‌هزارو ۳۴۲ فقره رسیده است. این بانک درزمینه صدور کارت خرید و اعتبارى فعالیتى ندارد. همچنین بانک توسعه صادرات نیز ۱۴‌هزار و ۲۶۷ فقره کارت برداشت صادر کرده است. مشتریان بانک رفاه تا پایان مرداد ماه سال‌جاری تعداد ۲۱۱‌هزار و ۳۸۴ فقره کارت برداشت و ۳۱‌هزار و ۳۵۵ فقره کارت خرید از این بانک دریافت کردند. بانک سامان نیز در این مدت با صدور ۲۵۵‌هزار و ۲۸۹ فقره کارت برداشت، یک‌هزار و ۹۹۷ فقره کارت اعتبارى، ۵۹۷‌هزار و ۳۸۱ فقره کارت خرید و ۴‌هزار و ۱۷ فقره کارت پول الکترونیک به ارائه خدمات به مشتریان پرداخته است. بانک سپه نیز دراین مدت فقط ۳‌میلیون و ۷۲۸‌هزارو ۸۸۲ فقره کارت برداشت صادر کرده و در زمینه سایر کارت‌ها فعالیتى نداشته است.

بانک سرمایه نیز تا پایان مردادماه سال‌جاری هیچ گونه کارت بانکى صادر نکرده است.براساس آمارهاى رسمی ‌بانک مرکزى تعداد کارت‌هاى برداشت بانک صادرات ۴‌میلیون و ۵۶۲‌هزار و ۶۹ فقره، تعداد کارت‌هاى اعتبارى ۱۳‌هزارو ۲۹ فقره و کارت‌هاى خرید ۱۰۶‌هزار و ۷۶ فقره گزارش شده است. بانک‌هاى صنعت و معدن و کارآفرین نیز فقط به صدور کارت برداشت اقدام کرده اند و در سبد کارت‌هاى این دو بانک از سایر کارت‌ها خبرى نیست. براین اساس بانک صنعت و معدن ۱۶‌هزارو ۲۸۱ فقره و بانک کارآفرین ۲‌هزار و ۲۸۹ فقره کارت صادر کرده‌اند. برپایه این گزارش تعداد کارت‌هاى برداشت بانک کشاورزى به ۲‌میلیون و ۹۱۸‌هزارو ۶۱۷ فقره، کارت اعتبارى ۳‌هزارو ۴۲۹ فقره رسیده است.

بانک ملى ایران نیز با ۴‌میلیون و ۵۷۹‌هزارو ۶۳۹ فقره کارت برداشت درصدر بانک‌هاى دولتى و خصوصى در این گروه قراردارد اما این بانک در زمینه صدور کارت اعتبارى، کارت خرید و کارت پول الکترونیک فعالیت نمی‌کند.