برای جلوگیری از فروش سکه تقلبی و نیز خرید سکه سال ۱۳۸۰ به قبل به قیمت پایین‌تر از حد معمول، طرح درج شماره سریال بر روی کارت پلمپ سکه‌ها از امروز در سراسر کشور آغاز می‌شود. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: واحدهای فروشنده سکه تا سه ماه آینده موظف به عرضه سکه تنها براساس شماره سریال و درج آن در فاکتور فروش هستند.

نایب‌رییس اتحادیه طلا، جواهر، سکه و صرافی کشور گفت: این طرح برای یکسان‌سازی نرخ سکه و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در سراسر کشور اجرا خواهد شد. این درحالی است که واحدهای مجاز پلمپ و فروش سکه باید شماره سریال مخصوصی را بر روی کارت سکه و فاکتور فروش آن درج کنند تا هویت هر سکه مشخص شود.

به گفته وی، از مهرماه فروش سکه‌ها با درج سریال صورت می‌گیرد تا از بروز مشکلاتی از جمله خرید و ضرب سکه سال‌های پایین‌تر از ۱۳۸۰ با قیمت ارزانتر و فروش سکه‌های تقلبی در کارت‌های جعلی جلوگیری شود.

کشتی‌آرای تصریح کرد: این طرح از امروز در سراسر کشور آغاز می‌شود و اتحادیه طلا، جواهر، سکه و صرافی کشور سه ماه فرصت خواهد داشت تا این طرح را عملیاتی کند به این معنا که به هر واحد صنفی شماره سریال خاصی تعلق می‌گیرد که باید بر روی کارت پلمپ‌های سکه درج کند.

وی اظهار داشت: بر این اساس، یک ماه زمان برای شماره بندی و اختصاص سریال به واحدهای صنفی و نیز مشخص شدن واحدهای مجاز به اتحادیه و یک ماه زمان برای عملیاتی کردن طرح به واحدهای صنفی اختصاص می‌یابد تا بتوان ظرف سه ماه آتی این طرح را به صورت کامل در کشور عملیاتی کرد.