نوری با تاکید بر اینکه در طرح حساب قرض‌الحسنه مسکوکات طلا هیچ مبادله پولی اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: افرادی که قصد قرض دادن سکه به بانک رفاه را دارند این کار را تنها از طریق سپردن سکه‌های طلا انجام داده و در هر زمانی که اراده کردند می‌توانند عین سکه‌های قرض داده شده را از بانک پس بگیرند. وی اضافه کرد: با این وجود ریاست جمهوری قول داده است که بانک مرکزی نیز به عنوان پشتوانه حساب قرض‌الحسنه ۵۰۰هزار سکه طلا به صورت قرض‌الحسنه به بانک رفاه بدهد. وی اظهار امیدواری کرد: این تعداد سکه هر چه زودتر توسط بانک مرکزی به بانک رفاه داده شود.

نوری خاطرنشان کرد: بانک رفاه علاوه بر این برای اطمینان از به وجود نیامدن نوسانات شدید قیمتی در بازار مسکوکات طلا، یک شرکت صرافی دارد که هر گاه تشخیص بدهد با ورود به بازار و عملکرد موقتی عکس‌العمل مناسب را انجام می‌دهد. مدیر عامل بانک رفاه با بیان اینکه تا کنون این بانک تبلیغات گسترده‌ای را برای معرفی مزایای این حساب به مردم انجام نداده است، اظهار داشت: با این وجود تا به امروز تعداد سکه‌های قرض داده شده از مرز ۵۰‌هزار قطعه انواع مسکوکات گذشته است که در صورت محاسبه ارزش متوسط ریالی این ارزش بیش از ۶۰‌میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورتیکه قرار باشد وام‌های قرض‌الحسنه معادل ۵۰۰‌هزار تومان باشند با این تعداد سکه می‌توان به ۱۲‌هزار نفر وام قرض‌الحسنه داد.