گروه بازارپول- بانک ملی ایران در اقدامی‌ویژه جهت پیاده‌سازی خدمات بانکی مجازی و الکترونیک، سیستم بانکداری اینترنتی خود را راه‌اندازی کرد.

سرویس جدید این بانک در ادامه خدمات قبلی اینترنتی بانک ملی نظیر مشاهده و دریافت صورتحساب‌های مختلف، صورت وضعیت تسهیلات و ... صورت می‌گیرد که در سطح محدودتری به مشتریان ارائه شده بود. بر اساس این گزارش، بانک ملی به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور با این سرویس ویژه، در حال حاضر انجام امور بانکی نظیر نمایش لحظه‌ای موجودی حساب‌های متمرکز، نمایش خلاصه آخرین وضعیت حساب‌ها، نمایش آخرین صورتحساب تمامی ‌حساب‌ها، انتقال وجه بین حساب‌های فرد یا از حساب فرد به حساب متمرکز افراد، نمایش آخرین لیست اسامی‌ شعب مجهز به سیستم متمرکز و نشانی و شماره تلفن آنها در سراسر کشور، نمایش اسامی ‌شعب مجهز به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) و کارت‌خوان (PIN PAD) و نشانی و شماره تلفن آنها در سراسر کشور، نمایش اسامی‌ فروشگاه‌ها و موسسات پذیرنده کارت مجهز به دستگاه POS و نشانی و تلفن آنها و نمایش سابقه عملیات بانکی انجام شده از طریق سیستم اینترنتی جهت کنترل و اطمینان بیشتر را از طریق رایانه شخصی و در تمام ساعات شبانه روز در محل کار یا منزل برای مشتریان فراهم می‌کند.

مشتریان برای استفاده از خدمت جدید و ویژه بانک ملی، در ابتدا باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی این بانک به آدرس www.bmi.ir ، گزینه بانکداری اینترنتی (سبا) را انتخاب کرده و پس از ورود به داخل سیستم، نسبت به عضویت خود و تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند.

سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی در انتهای ارسال اطلاعات مورد نیاز توسط مشتری با ایجاد تغییراتی در کد کاربری انتخابی وی، کد کاربری جدیدی تعیین می‌کند که مشتری باید چهار روز بعد جهت فعال‌سازی آن با در دست داشتن شماره پیگیری و اصل شناسنامه یا گذرنامه و یا کارت ملی به شعبه انتخابی مراجعه کند. متقاضیان استفاده از سرویس مذکور، پس از فعال‌سازی کد کاربری توسط شعبه و دریافت دستگاه تولید رمز (token)، حداکثر ظرف مدت یک روز می‌توانند از خدمات اینترنتی بانک ملی بهره‌مند شوند.

نحوه استفاده از خدمات اینترنتی بانک ملی به طور مشروح در منوی گزینه بانکداری اینترنتی (سبا) قابل مشاهده است و مشتریان این بانک در صورت لزوم می‌توانند ابهامات و سوالات خود در مورد این سیستم را از طریق شعب دارنده این سیستم یا شماره تلفن ۶۴۱۴-۰۲۱ (واحد ارتباطات مردمی ‌بانک ملی) مطرح کنند.