معاون ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همکاری بانک‌های خارجی با ایرانی را به نفع آنان دانست و اعلام کرد: تحریم‌ها تاثیری بر تنوع ذخایر ارزی کشور ندارد. محمد جعفر مجرد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه تحریم تاثیری بر موجودی حساب ذخیره ارزی ندارد، تصریح کرد: حساب ذخیره ارزی کشور به عنوان درآمدهای مازاد نفتی هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد.

معاون ارزی بانک مرکزی ادامه داد: با صادرات نفت و دریافت درآمدهای حاصل از آن به دلار و سپس تبدیل آن به یورو برای کشور، هیچ مشکلی را از نظر اقتصادی و پشتوانه ایجاد نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین تحریم‌ها بر تنوع ذخایر ارزی کشور بی‌تاثیر است، افزود: تنوع ذخایر ارزی کشور بستگی به بدهی‌ها و ترکیب ارزی بدهی‌ها و سایر عوامل دارد.مجرد با بیان اینکه تنوع ذخایر ارزی کشور فارغ از محدودیت‌ها و مضیقه‌های مربوط به بانک‌های خارجی است، تصریح کرد: این در حالی است که سبد ذخایر ارزی کشور از تنوع ارزهای غیر دلاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه این گونه تحریم‌ها تاثیری بر فعالیت بانک‌های ایرانی ندارد، اظهار داشت: گرچه برخی از بانک‌ها و یا کشورهای خارجی نسبت به برخی بانک‌های ایرانی محدودیت‌هایی را قائل شدند، اما فعالیت با بانک‌های ایرانی به نفع آنها نیز هست.

معاون ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: فعالیت با سایر بانک‌ها به عنوان جایگزین انجام شده است، بنابراین ما با سایر بانک‌ها و کشورها فعالیت بانکی خود را انجام می‌دهیم.