گروه بازارپول- بهای طلا در بازارهای جهانی ۲۵دلار افزایش یافت. بنابراین گزارش قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری‌ طی روزهای آخر هفته با ۲۵دلار رشد قیمت از حد ۲۰/۶۷۲دلار در روز چهارشنبه به ۶۹۷دلار در ساعت ۱۵ روز جمعه به وقت تهران رسید. استقبال بیشتر صندوق‌های سرمایه‌گذاری از خرید طلا به دلیل انتشار آمار اشتغال آمریکا و رشد روزافزون تقاضا برای خرید طلا و جواهرآلات در خاورمیانه به ویژه هندوستان دلیل اصلی رشد بهای طلا عنوان شده است.

خبرگزاری رویتر، به نقل از شورای جهانی طلا خبر داد: تقاضای طلای هندوستان در سال ۲۰۰۷ نسبت به سال ۲۰۰۶ در حدود ۵۰درصد رشد داشته است. بنابراین گزارش تقاضای طلا در هندوستان در سال ۲۰۰۶ رقمی در حدود ۵/۷۱۵تن بوده است. آمارهای شورای جهان طلا نشان می‌دهد که در نیمه اول سال ۲۰۰۷ تقاضای سرمایه‌گذاری و خرید جواهرآلات در هندوستان بالغ بر ۲/۵۲۸تن بوده است.

بازار داخلی

در بازار داخلی انواع سکه بهار آزادی بین ۵۰۰ تا یک‌هزار تومان رشد قیمت داشته‌اند. در بازار ارز رشد بهای طلا در آستانه انتشار گزارش اشتغال آمریکا با افت ارزش دلار و تقویت سایر ارزهای عمده شاهد کاهش ۲تومانی ارزش دلار آمریکا و افزایش ۱۲تومانی و ۱۳تومانی قیمت پوند انگلیس و ین ژاپن بوده‌ایم. روز پنج‌شنبه در این بازار یورو ۲تومان رشد قیمت داشت و از نرخ هر دلار کانادا ۱۶تومان کاسته شد.