هم‌اکنون ۱۲درصد سهم صنعت بانکداری کشور متعلق به بانک‌های خصوصی است.

احمد وادیدار، عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از ابتدای ظهور بانک‌های خصوصی در کشور اقبال و استقبال مردم نسبت به این بانک‌ها فوق‌العاده زیاد بوده به طوری که در سال‌های اول تاسیس این بانک‌ها سهم آنها از صنعت بانکداری یک درصد بود، ولی هم‌اکنون با گذشت حدود هشت سال از آغاز فعالیت بانک‌های خصوصی در کشور شاهد افزایش این رقم به ۱۲درصد هستیم. وی افزود: این افزایش خود بیانگر میزان استقبال مردم، تجهیز و تخصیص منابع این بانک‌ها بوده است. وادیدار در ادامه اظهار امیدواری کرد: با توجه به استقبال مردم از این بانک‌های خصوصی سهم بانکداری خصوصی از مجموعه فعالیت‌های بانک‌های دولتی و خصوصی فراتر برود.

وی درباره روند خصوصی‌سازی نیز اظهار کرد: با توجه به تحول اساسی ایجاد شده پیگیری‌های مقام معظم رهبری و بحث اصل ۴۴ قانون اساسی تکلیفی که بر دوش دولت است و فعالیت‌هایی نیز که دولت در این زمینه انجام می‌دهد به نظر می‌آید روند خصوصی‌سازی در کشور امسال سرعت بیشتری نسبت به سال‌های قبل پیدا کند.

او در ادامه از فعالیت ۱۵ شرکت وابسته به بانک پاسارگاد در سطح کشور نیز خبر داد و اذعان کرد: شرکت سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد، شرکت خدمات والی و سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد، شرکت خدمات پرداخت الکترونیک پاسارگاد، شرکت بیمه پاسارگاد، شرکت سرمایه‌گذاری و لیزینگ توسعه بازار سرمایه شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد، رتبه‌بندی اعتباری ایران، شرکت بازرگانی بین‌المللی بانک پاسارگاد، شرکت سامان ساخت آریان، شرکت مبنای خاورمیانه و شرکت مدیریت و سرمایه‌گذاری تدبیرگران پاسارگاد و شرکت پارس آرین و شرکت توسعه سرمایه‌گذاری اندیشه‌نگر پاسارگاد این شرکت‌ها را شامل می‌شوند که نسبت به ارائه خدمات گوناگون مشتریان اقدام می‌کنند.