گروه بازار پول - سیاست بانک تجارت این است که اموال بانک را به‌عنوان افزایش سرمایه و معاف از مالیات محاسبه کند. رضا راعی، مدیرعامل بانک تجارت در مراسم افتتاح برج تجارت و شعبه جدید خلیج‌فارس بانک تجارت که با حضور معاونان بانک و مدیران امور مناطق برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: از سیاست‌ها و برنامه‌های اصولی بانک، بهره‌برداری از دارایی‌های بانک به نحواحسن است.

وی افزود: به زودی پنج درصد از سهام بانک برای کشف قیمت در بورس عرضه خواهد شد و تا پنج سال آینده نیز ۴۰-۳۰درصد از سهام این بانک واگذار می‌شود. وی ادامه داد: قرار است تا پنج درصد از سهام بانک تجارت به کارکنان این بانک اعطا شود. وی با تاکید بر اینکه سهام بانک تجارت زمانی ارزش خواهد داشت که از دارایی‌های بانک بهره‌برداری شود تصریح کرد: افزایش سرمایه بانک نیز آثاری دارد که استفاده از خطوط فاینانس و ریفاینانس ازجمله مزایای آن است.

راعی از دیگر مزایای افزایش سرمایه بانک را افزایش ارائه تسهیلات عنوان کرد و گفت: ملک برج تجارت و شعبه خلیج‌فارس نیز متعلق به بانک است و این سیاست در راستای توسعه و بهره‌برداری از امکانات بانک است.

در ادامه آخرتی مدیر امور شعب بانک تجارت نیز افزود: سپرده‌های شعبه خلیج‌فارس ۵۵میلیارد ریال و تسهیلات آن ۱۴-۱۳میلیارد ریال است. وی تصریح کرد: ضمانتنامه‌های صادره شعبه نیز در حدود دو میلیارد ریال است.

آخرتی با بیان اینکه تعداد پرسنل این شعبه ۷ نفر است گفت: به علت مناسبات سیاسی‌ که در سال ۸۲ به وجود آمد نام شعبه به خلیج‌فارس تغییر یافت.

شعبه جدید خلیج‌فارس که همزمان با نیمه‌شعبان افتتاح شد، نبش خیابان احمد قصیر و خیابان پانزدهم واقع است و به همین دلیل تا پیش از این به نام احمد قصیر نامیده می‌شد.