سهام نخستین بیمه دولتی به زودی در بورس عرضه می‌شود

لیلا اکبرپور

پورمحمدی، معاون وزیر اقتصاد در امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: پس از برگزاری مجامع بیمه‌های دولتی در هفته آتی، اولین واگذاری بیمه‌ها انجام می‌شود و دیگر هیچ مانعی برای واگذاری وجود ندارد. در این مورد شنیده‌ها حاکی از آن بود که بیمه البرز به عنوان اولین شرکت بیمه دولتی در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار خواهد شد، از این رو طی تماسی تلفنی نظر محمدابراهیم امین، مدیر عامل بیمه البرز را جویا شدیم.

امین گفت: در جلسات واگذاری شرکت‌های بیمه بحث واگذاری بیمه البرز به عنوان اولین شرکت بیمه دولتی به طور مقدماتی مطرح شد و خود شرکت نیز برای این امر اعلام آمادگی کرد.

او افزود: اکنون تمام زمینه‌ها برای واگذاری شرکت بیمه البرز فراهم است.

لازم به ذکر است صورت‌های مالی منتهی به اسفند ۸۴ شرکت بیمه البرز تنها با یک بند (مربوط به قراردادی طی سال‌های گذشته) به تصویب صاحبان سهام رسید و چندی پیش مدیرعامل آن در یک نشست مطبوعاتی از افزایش سود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به اسفند ۸۵ خبر داده‌بود.

سیدحمید پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مجامع عمومی بانک‌ها ظرف روزهای آینده اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار نظام بانکی و بیمه‌ای در دستور کار دولت قرار دارد و در این زمینه جلساتی به صورت منظم و مداوم با حضور معاون اول رییس جمهوری تشکیل می‌شود.

او افزود: تمامی مطالب درباره این مساله از سوی همه بانک‌های خصوصی و دولتی جمع‌بندی و آماده می‌شود و به اتفاق همه بانک‌ها تصمیم‌گیری می‌شود و تمامی کارها به صورت زنجیره‌ای در حال انجام شدن است.

معاون وزیر اقتصاد در امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی در خصوص شورای بازنگری در قوانین بانکی و وجود چنین شورایی در بحث بیمه‌ها خاطر نشان کرد: اقداماتی در زمینه بانک‌ها انجام شد وشورایی ۱۰ نفره برای آن شکل گرفت اما برای بیمه‌ها هنوز شورایی تشکیل نشده است.

او در خصوص فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه گفت: به زودی اطلاعات آن از سوی رییس جمهور و معاون اول او اعلام می‌شود.