گروه بازار پول - بانک ملت در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک، افزایش قابلیت‌های کارت‌های صادره و ترویج فرهنگ استفاده از پول الکترونیک به شبکه سامانه حواله الکترونیک بین بانکی (سحاب) متصل شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، با این اقدام از این پس دارندگان ملت کارت‌های هوشمند می‌توانند وجوه مورد نظر خود را از طریق پایانه‌های خودپرداز در سراسر کشور تا سقف ۱۰میلیون ریال در روز به حساب سایر کارت‌های بانکی عضو شبکه سحاب واریز کنند.

براساس این گزارش، با اتصال بانک ملت به این سامانه، دارندگان سایر کارت‌های بانکی عضو این شبکه نیز قادر هستند نسبت به انتقال لحظه‌ای وجه به حساب‌ ملت کارت‌های هوشمند اقدام کنند. بر این اساس در مرحله بعدی این امکان برای دارندگان ملت کارت‌های متمرکز نیز فراهم خواهد شد. این گزارش حاکی است، هم‌اکنون عملیات انتقال وجوه صرفا از طریق پایانه‌های خودپرداز بانک ملت یا پایانه‌های خودپرداز بانک دارنده حساب مقصد عضو شبکه سحاب امکان‌پذیر است ولی در آینده‌ای نزدیک ارائه این خدمت از طریق پایانه‌های فروش نصب شده در شعب بانک ملت نیز میسر خواهد شد. سامانه حواله الکترونیک بین بانکی (سحاب) با تلاش متخصصان بانک مرکزی راه‌اندازی شده است و بانک‌های عضو این شبکه می‌توانند با رعایت مقررات و ضوابط فنی مورد تایید این بانک نسبت به ارائه خدمات مرتبط با کارت‌‌های بانکی صادره خود اقدام کنند. ارائه خدمت در قالب شبکه سحاب باعث تسهیل و تسریع در نقل‌ و انتقال وجوه بین بانکی جلوگیری از جابه‌جایی بی‌مورد اسکناس و چک‌های مسافرتی و همچنین انجام نقل و انتقالات وجوه در محیطی امن و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد شد.