کارگروه اصلاح ساختار بانک‌ها در حال پیگیری مشکلات نظام بانکی است. پیمان نوری، مدیرعامل بانک رفاه، در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که منظور از اصلاح ساختار سیستم بانکی که از سوی رییس‌جمهوری مطرح شده است چیست؟ توضیح داد: اغلب مسائل مطرح شده از سوی رییس‌جمهور در مورد سیستم بانکی مبنی بر ناتوانی پاسخگویی وضعیت فعلی نظام بانکی کشور به نیازهای روز اقتصادی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: طبیعتا این موضوع مورد توجه همه بانکداران است و این اعتقاد وجود دارد که این نظام دائما باید تلاش کند تا به نیازهای روز اجتماع پاسخگو باشد. به گفته وی در این میان در سال ۶۳ قانون عملیات بانکداری بدون ربا به تصویب رسید اما این سوال همیشه در ذهن ما وجود دارد که آیا بعد از گذشت ۲۳ سال بازنگری لازم نسبت به این قانون در سال‌های گذشته انجام شده است؟

به گفته وی این سوال مطرح می‌شود که آیا نظام بانکی کشور به اندازه تغییراتی که در اقتصاد ایجاد شده به ویژه در حوزه قانون، ضوابط و مقررات مربوطه تغییر کرده است؟

نوری با بیان اینکه در این کارگروه مدیران‌عامل بانک‌ها عضو هستند تصریح کرد: امید است با راهنمایی‌های رییس جمهور و معاون اول وی ظرف مدت قابل قبولی بتوان نتایج این به روز آمدی نظام بانکی را تجربه کرد.