گروه بازار پول - شعبه مرکزی بانک پاسارگاد واقع در بلوار میرداماد با حضور مدیرعامل، چند تن از اعضای هیات‌مدیره، گروهی از مردم و مشتریان بانک، گشایش رسمی یافت. به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، در این مراسم دکتر مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن اشاره به اهمیت بانکداری بدون ربا گفت: در بانکداری بدون ربا، پول نقش ضد تورمی دارد. پول باید در فعالیت‌هایی مصرف شود که ارزش افزوده ایجاد کند و سود خود را از این فعالیت‌ها کسب کند.

در بانکداری بدون ربا بحث قرض‌الحسنه بسیار مهم است. منابع سپرده‌های قرض‌الحسنه باید از سایر منابع بانک جدا شود. از این منابع فقط می‌توان در اعطای قرض‌الحسنه استفاده کرد در غیر این صورت دچار فعل حرام می‌شویم.

وی ادامه داد: ما به علت اجتناب از این امر، از پذیرفتن سپرده‌های قرض‌الحسنه خودداری کردیم چون معتقد هستیم این منابع باید در بانکی تحت عنوان بانک قرض‌الحسنه نگهداری شود. به همین دلیل برای اولین بار ایده تاسیس بانک قرض‌الحسنه از سوی بانک پاسارگاد مطرح شد. ما سعی کردیم در ابتدا ضرورت ایجاد چنین بانکی را به اثبات برسانیم سپس در مرحله عمل قرار گیریم که به‌حمدا... مسوولان کشور گام‌های خوبی را در این زمینه برداشتند.

قاسمی در خصوص بانک پاسارگاد و تیم راهبری این بانک خاطرنشان کرد: ۳۳۰ سال تجربه بانکی در هیات مدیره و هیات عامل بانک پاسارگاد مشغول تصمیم‌گیری هستند که همه آنها از باسابقه‌ترین و باتجربه‌ترین همکاران سیستم بانکی کشور هستیم. علاوه بر این همکاران جوان پاسارگاد توسط یک سیستم گزینشی بسیار کارآمد و ظریف انتخاب و در سطح ستاد و صف، عاشقانه و صادقانه، مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند. مدیرعامل بانک پاسارگاد افزود: پاسارگاد از نظر شاخص‌های بهره‌وری نسبت به سایر بانک‌های باسابقه‌ طولانی‌تر با پیشرفتی چشمگیر در رتبه‌های نخست قرار دارد.

همچنین بانک پاسارگاد متنوع‌ترین و کامل‌ترین سبد محصولات را به مشتریان ارائه می‌کند همین باعث ایجاد نوعی رقابت در بین سایر بانک های خصوصی برای عرضه محصولات متنوع‌تر شده است. وی خاطرنشان کرد: چنین موفقیت‌هایی برای بانک پاسارگاد حاصل نمی‌شد مگر با برنامه‌ریزی‌های دقیق مدیران بانک و تلاش بی‌وقفه همکاران در سطوح مختلف بانک.

در ادامه این مراسم احمد وادی‌دار، عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد با بیان این مطلب که بانک پاسارگاد بانک اخلاق است گفت: بانک پاسارگاد آماده ارائه هرگونه خدمات در بخش‌های مختلف اقتصادی است و این توانایی ار دارد که هر نوع نیاز ارزی، ریالی و معاملاتی را در قالب عقود اسلامی پاسخگو باشد.