بیمه پایه و مکمل بازنشستگان یکسان می‌شود

گروه بازار پول - مدیر شرکت آتیه‌سازان حافظ شعبه تهران از پیگیری عقد قرارداد یکسان سازی بیمه پایه و مکمل بازنشستگان برای بیماران بستری با سازمان بیمه خدمات درمانی خبر داد و گفت: این قرارداد در یک ماه آینده برای بازنشستگان سراسر کشور اجرایی می‌شود. دکتر شهرام آریایی‌نژاد گفت: بدین ترتیب امکان ارائه خدمات به بازنشستگان تسهیل و مناسب می‌شود. یعنی دیگر این افراد مجبور نیستند هزینه‌های درمانی را به صورت نقدی بپردازند و به دنبال دریافت این هزینه‌ها راهی سازمان بیمه و شرکت آتیه‌سازان شده و این هزینه را با تاخیر دریافت کنند.

وی با بیان این که بیش از ۵۰۰هزار نفر از بازنشستگان در استان تهران متمرکز هستند تصریح کرد: به دلیل تراکم بیمارستان‌های فوق تخصصی در استان تهران حدود نیمی از کل هزینه‌های درمانی بازنشستگان کشوری در این استان پرداخت می‌شود.

آریایی‌نژاد ادامه داد: این امر باعث افزایش هزینه های سرباری شرکت برای ارائه خدمات بیمه‌ای مکمل به بازنشستگان می‌شود. چرا که بازنشستگان بیمه شده استان‌های دیگر نیز برای درمان به استان تهران می‌آیند که این رقم حدود ۲۵درصد از بازنشستگان سراسر کشور را تشکیل می‌دهد.

آریایی‌نژاد با اشاره به این که بیش از یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر از بازنشستگان کشوری تحت پوشش بیمه مکمل توسط شرکت آتیه‌سازان قرار دارند، عنوان کرد: تعداد بازنشستگانی که از خدمات بیمه مکمل استفاده نمی‌کنند بسیار کم است و شامل کسانی می‌شود که خودشان درخواست پوشش ندادن بیمه مکمل را خواستار شده‌اند.

مدیر شرکت آتیه‌سازان حافظ میزان حق بیمه مکمل پرداختی را یک درصد از حقوق بازنشستگان اعلام و اظهار کرد: بازنشسته با پرداخت یک درصد از حقوق خود و افراد تحت تکفلش را بیمه مکمل می‌کند.

وی در رابطه با بیمه مکمل و مزایای آن تشریح کرد: هزینه بیمه‌های درمانی در دو دسته هزینه‌های بیمارستانی بازنشسته بیمار با مراجعه به بیمارستان طرف قرارداد شرکت خدمات را دریافت می‌کند. اما ۲۵ تا ۳۰درصد از فرانشیز را براساس نوع درمان می‌پردازد.

وی افزود: در خسارت متفرقه همانند درمان‌های سرپایی و انجام CTSCAN فیزیوتراپی و غیره بازنشسته پس از دریافت خدمات به شعب شرکت آتیه‌سازان مراجعه و با ارائه اسناد چنانچه هزینه درمانی‌اش کمتر از ۷۰هزار تومان باشد هزینه درمانی را در کمتر از یک ساعت و اگر بیشتر از ۷۰هزار تومان باشد در ۷۲ ساعت پس از مراجعه به شرکت پول یا هزینه درمانی را دریافت می‌کند. خسارت متفرقه و هزینه‌های بیمارستانی به افراد تحت پوشش پرداخت می‌شود.

آریایی‌نژاد در زمینه سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان و قرارداد منعقده با سازمان بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: سقف بیمه مکمل در جراحی‌های عمومی و بیماری‌های داخلی یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و در جراحی‌های فوق‌تخصصی تا سه‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان است.

وی در زمینه حق بیمه مکمل پرداختی توسط سازمان‌های بیمه‌ای به شرکت آتیه‌سازان اذعان کرد: حق بیمه پرداختی بدین منظور براساس سبد تعریفی و تعداد افراد سازمان و یا نهاد طرف قرارداد متفاوت است. بدین صورت که هر چه تعداد افراد افزایش یابد، ضریب دریافت سرانه درمانی یا حق بیمه مکمل کاهش می‌یابد. مدیر شرکت آتیه‌سازان حافظ در رابطه با بیمه مکمل انفرادی توسط این شرکت به ایسنا، گفت: پیش از تغییر در ساختار مدیریتی شرکت، بیمه مکمل به صورت انفرادی توسط این شرکت صورت می‌گرفت، اما پس از تغییر در مدیریت این نوع بیمه مکمل حذف شده و درحال حاضر حداقل پذیرش ورودی برای بیمه مکمل ۵۰نفر است.

مدیر شرکت آتیه‌سازان حافظ گفت: همچنین به دنبال ایجاد بانک اطلاعاتی بازنشستگان هستیم تا به وسیله آن هزینه‌های خسارات متفرقه را به حساب بازنشسته‌ها واریز کنیم، تا آنها با استفاده از سپهر کارتی که برای دریافت حقوق خود در اختیار دارند، هزینه این نوع خسارات را دریافت کنند.

وی ادامه داد: این طرح به زودی در استان تهران به صورت پایلوت اجرا می‌شود، همچنین بازار نویی، مدیر امور مالی سازمان بازنشستگی کشوری، کل اعتبارات سازمان برای بیمه مکمل بازنشستگان در سال‌جاری را ۷۸میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار نسبت به سال گذشته حدود ۳۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۲۶میلیارد تومان از کل اعتبارات یادشده، یارانه دولتی است بدین ترتیب که یک سوم از ۷۸میلیارد تومان اعتبار را دولت، یک سوم را صندوق بازنشستگی و یک سوم را بازنشستگان می‌پردازند.