گروه بازار پول- در جلسه‌ای با حضور رییس کل بیمه مرکزی ایران، نمایندگانی از قوه قضائیه، وزارت دادگستری و نیروی انتظامی و مدیرعامل‌ شرکت‌های بیمه دولتی، راهکارهای مبارزه با تقلبات و تخلفات در بیمه خودرو به منظور تهیه پیش‌نویس مصوبه پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی در این جلسه تخلفاتی مانند ارائه کروکی جعلی، اعلام خسارت غیرواقعی، کلاهبرداری از بیمه با ایجاد تصادف ساختگی و دریافت خسارت‌های مضاعف از چند شرکت بیمه برای یک حادثه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و مقرر شد در پیش‌نویس مصوبه تمهیدات لازم برای برخورد با متخلفان پیش‌بینی شود تا میزان تخلفات احصا شده به حداقل ممکن کاهش یابد. پیش‌نویس مصوبه پیشنهادی از سوی بیمه مرکزی با در نظر گرفتن نکات مطروحه در این جلسه و پیشنهادهای مربوط جهت طرح در هیات دولت ارائه خواهد شد.

صنعت بیمه کشور، برای کمک به تامین امکانات و خرید تجهیزات مورد نیاز نیروی انتظامی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سالانه یکصد میلیارد تومان اختصاص داده و در اجرای تصویب‌نامه اخیر هیات وزیران حق بیمه شخص ثالث را نسبت به سال قبل حدود ۳۳درصد کاهش داده است.

به این ترتیب صنعت بیمه با تعهد پرداخت خسارت بدنی براساس دیه سال ۱۳۸۶، حق بیمه شخص ثالث را براساس قیمت سال ۱۳۸۵ دریافت می‌کند.

دکتر کهزادی رییس کل بیمه مرکزی ایران در این جلسه اظهار امیدواری کرد: با اقدامات جدید درخصوص کاهش حق بیمه شخص ثالث، همه دارندگان وسایل نقلیه موتوری، به موقع در مورد خرید بیمه‌نامه اجباری شخص ثالث اقدام کنند و با اجرای راهکارهای مبارزه با تقلبات در بیمه خودرو، خسارت‌های رشته بیمه خودرو بیش از پیش کنترل کرد.